جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
۱

حوزه/ آیت الله نمازی ، تحول درسیستم مدیریتی کشوربا توجه به وجود مشکلات اقتصادی و ارزی را ضروری دانست وخطاب به رئیس جمهور گفت : دراین موقعیت حداکثراستفاده را دربکارگیری جوانان با استعدادی که توانایی فکری ،علمی و تجربی دارند درسیستم مدیریت کشور داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی، در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و جمعی از مدیران کل استان اصفهان و اعضای شورای اشتغال شهرستان کاشان با اشاره به اینکه در نظام اسلامی حکومت جمهوری اسلامی ایران به دلیل اینکه مبتنی بر نظام توحیدی است ویژه است، اظهار داشت: به خاطر همین است که نظام جمهوری اسلامی ایران در ابعاد اقتصادی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی، نظامی، اجتماعی و مدنی باید بر اساس محور توحید باشد.

وی، به بیان زیبایی‌هایی که خداوند در هوش، قیافه، حافظه، هاضمه، بیان، گیرنده، فرستنده، هوش و استعداد انسان خلق کرده اشاره کرد و گفت: خداوند انسان را به‌گونه‌ای آفریده که اگر تمام مهندسین دنیا هم جمع شوند نمی‌توانند الگویی از انسانی را که خدا خلق کرده درست کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: با توجه به اینکه نظام اسلامی مبتنی بر تفکر توحیدی است، لذا ساختار آن نیز باید بر همین این مبنا ایجاد شود.

وی، با بیان اینکه نظام اسلامی ایران طی 40 سال گذشته در بعضی از حوزه‌ها خصوصاً در عرصه نظامی پیشرفت‌هایی داشتهت، به خسارات و دستاوردهای زیاد هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اکثر مهرهای مفید مدیریتی کشور در جنگ ساخته‌شده‌اند.

امام جمعه کاشان، سردار قاسم سلیمانی را که به‌تنهایی در مقابل ترامپ موضع‌گیری می‌کند و می‌گوید به‌تنهایی از پس شما برمی‌آیم و نزدیک‌تر از نقطه‌ای که شما قرار داری هستم را دست‌پرورده هشت سال دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: تفکر سردار سلیمانی که از سختی‌های دفاع مقدس به‌دست‌آمده، خود از برکات دفاع مقدس و نظام توحیدی پس از 14 قرن در اسلام است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، انقلاب اسلامی ایران را عطیه آسمانی و فتوکپی حکومت امام زمان(عج) دانست و گفت: امروز امام راحل و مقام معظم رهبری را به‌عنوان نایب امام زمان (عج) می‌دانیم و اختیاراتی را که رهبری انقلاب در قانون اساسی دارد با یک درجه ترفیع از طرف امام زمان(عج) است.

 وی، ضعف مدیریتی را مهم‌ترین ضعف فعلی کشور دانست و یادآور شد: هرچند به دلیل تجربه‌ای که مدیران در ابتدای انقلاب نداشتند ضعف مدیریت در آن زمان قابل‌قبول بود، ولی با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب نظامی که مسائل بین‌المللی را تحت‌الشعاع خودش قرار داده است به‌هیچ‌وجه نباید ضعف مدیریتی داشته باشد.

آیت‌الله نمازی، کمبودها و عقب‌ماندگی‌های کشور را ناشی از ضعف مدیریت دانست و با بیان اینکه به تربیت کادر متخصص، متعهد و دلسوز در سیستم مدیریتی کشور نیاز داریم، افزود: در مقطع فعلی باید بهترین افراد برای سیستم‌های مدیریت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی کشور تربیت شوند

نماینده ولی‌فقیه در کاشان، با تأکید بر اینکه تفکر جهاد و تلاش در مدیران ارشد و میانی نظام باید نهادینه شود، ه بهترین وجه اداره کردن عرصه مدیریتی کشور در شرایط فعلی تأکید کرد و گفت: همگان باید در میدان عمل به دنیا نشان دهیم که ملت ایران عاشورایی است و هیچ‌گونه ترسی از تهدیدها و شاخ و شانه کشیدن‌های ترامپ ندارد.

در ابتدای این دیدار محمدعلی شجاعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال استان اصفهان، به ناکام ماندن توطئه‌های دشمنان در هشت سال دفاع مقدس و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی به دلیل حضور امت شهیدپرور ایران در تمام صحنه‌های انقلاب اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه هزینه استکبار جهانی در مبارزه با ایران در صحنه نظامی بسیار هزینه بربود وزارتخانه دفاع خود را با وزارتخانه خزانه داریش تغییر داد و در ابعاد اقتصادی و تحریم‌ها با ایران وارد جنگ شدند .

شجاعی، به تحمل مادر شهیدی که 32 سال با حضور در سر قبر فرزند شهیدش نه مصاحبه می‌کند و نه خیابان را می‌بندد و تمام مشکلات را تحمل می‌کند اشاره کرد و گفت: به صنعتگران در مورد بی‌ثباتی ارز در زمینه پولی و بانکی که استکبار جهانی به وجود آورده حق می‌دهم و قطعاً با رهنمودهای مقام معظم رهبری و کمک دولت مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود.

وی افزود: قطعاً با رهنمودهای مقام معظم رهبری و کمک دولت برای رسیدن به ثبات اقتصادی، مشکلات کسبه و تولیدکنندگان را که همیشه پای انقلاب بودند و سرآمد ایجاد اشتغال بودند هرچه زودتر حل خواهد شد.

در ادامه سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی به مشکلات ارزی، پولی، بانکی صنعتگران و اشتغال جوانان اشاره کرد و گفت: به دلیل جایگاه ممتازی که شهرستان کاشان در زمینه‌های مختلف دارد مسئولین کشوری و استانی باید نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی، آمار اشتغال شهرستان کاشان را نگران‌کننده دانست و خطاب به مسئولین گفت: با توجه به اینکه کاشان به‌تنهایی ظرفیت یک استان را دارد حداقل امکانات این شهرستان بر اساس پتانسیل و ظرفیت‌هایی که دارد دیده شود.

عضو کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تغییر رویکرد در حوزه استان نسبت به شهرستان کاشان، گفت: انتظار داریم با تفویض اختیارات بیشتر به این شهرستان بروکراسی خسته‌کننده و فلج‌کننده هرچه زودتر در این شهرستان حذف شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha