جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ظرفیت های داخلی

حوزه/حجت الاسلام شیخی گفت: باور داشتن به ظرفیت های داخلی و استفاده از سرمایه های بی بدیل ایران عزیز می تواند نسخه شفا بخش دردها و آلام کنونی جامعه باشد.

حجت الاسلام حسین شیخی امام جمعه موقت برازجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، درباره وضعیت اقتصادی کشور در هفته های اخیر، گفت: در هفته های اخیر شاهد تلاطم و فراز و نشیب هایی در بازار سکه، ارز، لوازم خانگی، خودرو، لبنیات، محصولات غذایی، صنعتی و ... بودیم، افسارگسیختگی در افزایش قیمت نامعقول و غیرمنطقی برخی کالاها نشان داد که جنگ روانی و مدیریت شده رسانه های خارجی توانسته است در بعضی موارد به موفقیت هایی دست پیدا کند.

امام جمعه موقت برازجان بیان داشت: گام دوم این پروژه با هدف نا امید سازی افکار عمومی نسبت به کنترل و بهبود اوضاع از سوی دولت و حاکمیت برداشته شد و رسانه های بیگانه تلاش کردند تا اعتماد مردم را نسبت به تدابیر مسئولان جهت کنترل مشکلات اقتصادی و نظام پولی و ارزی به چالش کشیده و سلب نمایند.

وی گام سوم فراخوانی و سازماندهی تجمعات، اعتراضهای خیابانی، آشوب و اغتشاش دشمن عنوان کرد و ابراز داشت: شبکه های ماهواره ای و کانال های معاند در فضای مجازی تلاشهای مذبوحانه و بی ثمری را برای به میدان آوردن مردم رقم زدند، طراحی دشمن نشان می دهد که اعتماد زدایی، اعتبارزدایی، سیاه نمایی و نا امیدسازی مردم در دستور کار قرار داده تا بتوانند بین مردم و حاکمیت فاصله و جدایی بیندازند.

حجت الاسلام شیخی بیان داشت: امروز مطالبه مردم از دولت و دستگاههای نظام اسلامی آن است که اگر وزیری و مدیری در سالهای اخیر نتوانسته کارنامه‌ خوب و قابل‌ قبولی از خود ارائه نماید می بایست نیرویی با انگیزه، صبور، انقلابی و متخصص را جایگزین وی نماید و فرصتها را مغتنم بشمارد.

امام جمعه موقت برازجان افزود: نکته دیگر بستن گلوگاه های فساد در دولت اعم از بانکها، گمرکات، بنادر، مناطق آزاد، مراکز ثبت سفارش، تخصیص ارز است. 

وی تاکید کرد: باور داشتن به ظرفیت های داخلی و استفاده از سرمایه های بی بدیل ایران عزیز می تواند نسخه شفا بخش دردها و آلام کنونی جامعه باشد؛ «ما می توانیم» یک باور و سرمایه ملی است و باید در ارکان مدیریتی کشور همواره ساری و جاری باشد.

حجت الاسلام شیخی گفت: با مردم صادقانه و مستقیم سخن بگوئیم، از طرحها و برنامه را برای برون رفت از مشکلات فعلی حرف بزنیم و اگر در عرصه هایی دچار ناکامی و ناکارآمدی هم بوده ایم شفاف و بی پرده بگوییم. مردم اگر احساس کنند که مسئولان کشور هر چه در توان داشته اند در طبق اخلاص گذاشته و تمام هم و غم خود را معطوف حل مشکلات کشور کرده اند اما نتیجه مطلوب به دست نیاورده اند، از این عدم توفیق ها با بلند نظری چشم پوشی می کنند و فرصتهای دیگری برای جبران می دهند و خود نیز برای عبور از مشکلات و موانع به کمک مسئولان خواهند آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha