جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ویژه برنامه های بزرگداشت عید غدیر در اولویت هیئات مذهبی باشد و از برپایی علم های سیاه پیش از این عید پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام  سیدشهاب‌الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در جلسه شورای هیئات مذهبی استان بر ضرورت توجه به جشن های عید غدیر تاکید کرد و اظهار داشت: پیش از ورود به ماه محرم باید برنامه‌ های ویژه ای برای عید غدیر اجرا شود و از برگزاری عزاداری و برپایی علم‌ های سیاه در شهرها و روستاها بپرهیزیم.

وی افزود: بی‌توجهی به غدیر، بی‌ توجهی به آرمان‌ های اسلام است و ما به عنوان کسانی که دلداده حضرت امیرالمومنین(ع) هستیم، باید به غدیر و جشن غدیر توجه ویژه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به ضرورت توجه به سالروز میلاد امام هادی(ع) گفت: مسئولین هیئات مذهبی باید برنامه های هیئت را جهت ‌دهی کنند تا به پیام غدیر توجه ویژه‌ ای شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه با انتقاد از کم رنگ شدن مسجدمحوری در هیئات مذهبی تصریح کرد: بعد از عید غدیر باید نسبت به برنامه ‌سازی برای آغاز عزاداری‌ های در ماه محرم اقدام کرد، البته در این بین، کمرنگ شدن مسجدمحوری هیئات مذهبی قابل توجه است.

وی ادامه داد: مساجد باید محور عزاداری‌ های ماه محرم بوده و آغاز یا پایان عزاداری های خیابانی مسجد باشد تا شاهد باشکوه تر شدن برنامه های مسجد نیز باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی مسجد را مرکز دین داست و افزود: مراسم‌ مربوط به محرم و صفر باید در مساجد برگزار شود تا مساجد نیز رنگ و بوی دیگری بگیرند.

وی با اشاره به اینکه هیئات مذدهبی، به قرائت و تلاوت قرآن نیز توجه کنند، تصریح کرد: امام حسین(ع) شهید راه قرآن است و باید مباحث قرآنی در جلسات عزاداری هیئات مذهبی مطرح شود.

حجت‌الاسلام حسینی در بخش دیگری نسبت به ورود خرافات به عزاداری های محرم هشدار داد و گفت: عزاداری صحیح باید مورد توجه قرار بگیرد، متاسفانه سال‌هاست که برخی چیزها که هیچ سنخیتی با مباحث دینی ندارد بر خرافه‌ های عزاداری افزود می‌ شود.

وی در پایان تاکید کرد: افزایش کمی هیئات مذهبی نباید در اولویت باشد، بلکه افزایش کیفی برنامه های هیئات مذهبی و عزاداری های محرم باید در صدر برنامه ها قرار بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha