جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماینده ولی فقیه در استان کردستان

حوزه/ نماينده ولی فقیه در استان کردستان گفت: با وجود اینکه استعدادهای قرآنی و پتانسیل فرهنگ دینی و قرآنی در این استان بسیار بالاست، بازهم شاهد اعتبارات ناکافی قرآنی متخص این استان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با حضور اعضای این شورا و نیز با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان؛ در شهر سنندج برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی خطاب به حاضرین در جلسه با اشاره به جایگاه والای قرآن کریم در دین اسلام و نیز در زندگی بشریت اظهار داشت: امروزه یکی از برنامه های ضروری که باید نهادهای فرهنگی و مذهبی در راس امور خود قرار دهند، موضوع انتقال فرهنگ قرآنی به نسل های جوان و نوجوان کشور می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه هر کس در مسیر فرمایشات قرآن حرکت کند، هرگز به حرمان و ناامیدی دچار نخواهد شد، گفت: البته برای انتقال این وظیفه خطیر همگان اذعان داریم که نیازمند اعتبارات مالی و نیز نیروهای دلسوز در امر توسعه فرهنگی قرآنی در سطح استان هستیم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه استعدادهای قرآنی کردستان نسبت به دیگر استانهای کشور بسیار بیشتر و چشمگیرتر است، لذا در جذب اعتبارات مذکور این مهم باید مد نظر قرار بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی در ادامه سخنان خود بیان داشت: با وجود اینکه استعدادهای قرآنی و پتانسیل فرهنگ دینی و قرآنی در این استان بسیار بالاست، بازهم شاهد اعتبارات ناکافی قرآنی متخص این استان هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مسئولان و متولیان فرهنگی باید بدانند که هرچقدر در بحث فعالیت های قرآنی سرمایه گذاری کنیم، در قبال آن جامعه سالم ومعنوی تری خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: امروز با وجود این همه هجمه فرهنگی و دینی و ایجاد شبهات توسط دشمنان دین خدا، بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند قرآن و فرهنگی دینی ـ اسلامی هستیم، قرآن کریم به ما روش درست زندگی کردن و سعادت اخروی را می آموزد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی ادامه داد: رسانه ها به ویژه رسانه ملی باید در بحث توسعه فرهنگ قرآنی تلاششان را بیشتر کنند و برنامه های دینی با محوریت فرهنگ قرآنی و اسلامی بسازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha