جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ کلاس های روز اول دوره آموزشی مهارت‌های رسانه‌ای(ویژه طلاب) در تهران

حوزه/ اساتید حاضر در دوره مهارت رسانه ای ویژه طلاب تهرانی با تقدیر از مسئولان خبرگزاری رسمی حوزه و مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران در برگزاری دوره «مهارت رسانه ای»، بر ادامه برگزاری دوره ها برای عموم طلاب مدارس علمیه تاکید کردند.

محمود عزیزی جانشین سردبیر بخش تولیدات ویژه شبکه افق سیما و یکی از اساتید حاضر در دوره مهارت رسانه ای طلاب تهرانی در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تقدیر از مسئولان خبرگزاری حوزه و مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران در برگزاری دوره رسانه، اظهار داشت: روزنامه نگار یا خبرنگار و طلبه و روحانیت در یک مسئله با هم مشترکند و هر دو قشر با ذهن انسان ها سر و کار دارند. بنا بر این برای مدیریت افکار عمومی هر دو قشر نیاز دارند تا برخی مهارت ها را دارا باشند.

وی افزود: در شرایط کنونی که شبکه های اجتماعی ذهن، دل و افکار مردم را تحت تاثیر قرار می دهند و در مواردی توانسته آنها را با خود همراه سازد، یک طلبه باید بتواند اقتضائات شرایط موجود را فهم کند و آن ها را بشناسد.

جانشین سردبیر بخش تولیدات ویژه شبکه افق سیما عنوان داشت: طلبه یا یک مبلغ دینی باید بتواند با لحاظ شرایط زمانی تشخیص دهد که هم اکنون روی چه مسائلی تمرکز کرده و چه نوع فعالیت دینی و رسانه ای را توامان انجام بدهد تا دامنه آن، افکار عمومی جامعه را در برگیرد.

عزیزی در پایان با بیان این که شناخت فضای رسانه توسط روحانیت کمک بسزایی در تبلیغ دین خواهد داشت، گفت: یک روحانی یا مبلغ می تواند با شناسائی اقتضائات یک رسانه، آسیب ها و نقاط قوت آن را بررسی و تحلیل نماید، و با شبهاتی که از این طریق به جوانان القاء می شود آشنا شده و برنامه ریزی و تدابیر لازم را برای مدیریت افکار عمومی داشته باشد.

روحانیت با ابزار رسانه می تواند افکار عمومی را مدیریت کند

علی جمشیدی سردبیر باشگاه توانای خبرگزاری فارس و یکی از اساتید حاضر در دوره مهارت رسانه ای طلاب تهرانی در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به اهمیت نفوذ رسانه در افکار عمومی، گفت: رسانه و خبر در پیشبرد اهداف کوچک و بزرگ همه دولت های جهان بسیار مؤثر و کارآمد است. بارها اتفاق افتاده است که برخی جریانات سیاسی در کشورهای غربی با استفاده از قدرت رسانه و خبر اهداف خرد و کلان خود را پیگیری و محقق ساخته اند.

وی ادامه داد: معتقدم طلاب و روحانیان حوزه های علمیه باید نسبت به موضوع رسانه اهتمام جدی داشته باشند زیرا به خوبی روشن است که رسانه ابزار قدرتمندی برای هدایت افکار عمومی است و روحانیت چنانچه قصد دارد رسالت دینی خود را باقدرت و بانفوذ بیشتری در جامعه پیش ببرد و هدایت افکار عمومی را همچون گذشته برعهده داشته باشند باید از ظرفیت عظیم و جهانی رسانه بهرمند شوند.

سردبیر باشگاه توانا عنوان داشت: مسلط بودن به فنون کار رسانه ای و شناخت ابزار و سخت افزارهای رسانه نقش بسزایی در بهرمندی روحانیت از رسانه خواهد داشت از این رو برگزاری دوره مهارت رسانه ای (خبرنویسی و رونامه نگاری) برای طلاب تهرانی در همین راستا انجام شده است.

جمشیدی در پایان با بیان اینکه تبلیغ چهره به چهره و منبر بخشی از رسانه محسوب می شود، گفت: برگزاری دوره مهارت رسانه ای اقدام بسیار خوب و مبارکی است و می تواند ضمن تبیین اهمیت و جایگاه رسانه به طلاب، مهارت های رسانه ای را به آنان آموزش دهد زیرا حضور در چنین دوره هایی پشتوانه بسیار خوبی در مسیر تبلیغ دین برای روحانیت خواهد بود.

مبلغین از جذابیت های رسانه در عرصه تبلیغ استفاده کنند

علی فقیه دبیر تحریریه خبرگزاری رسمی حوزه و یکی از اساتید حاضر در دوره مهارت رسانه ای طلاب تهرانی در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به این که عصر حاضر عصر رسانه است، اظهار داشت: رسانه به عنوان ابزاری قدرتمند و بانفوذ می تواند عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو جامعه ای که با رسانه آشنا بوده و جایگاه و اهمیت آن را بداند قطعاً در پیشبرد اهدافش نیز موفق خواهد بود.

وی ادامه داد: در روایت آمده است وقتی حضرت حجت (عج) ظهور می کنند به دیوار کعبه تکیه داده و می فرمایند «أنا بقیه الله...» به طوری که همه افراد بشر صدای ایشان را می شنوند! خب؛ اگر این روایت را صدها سال قبل فردی می شنید قطعاً هضم و فهم  این روایت برایش دشوار بود اما در عصر حاضر به جهت پیشرفت علوم و فناوری اطلاعات رسانه ای، فهم این روایت که چگونه صدای حضرت را همه بشریت خواهند شنید، برای عموم مردم قابل هضم است.

دبیر تحریریه خبرگزاری رسمی حوزه تصریح کرد: از آنجا که طلاب حوزه های علمیه به عنوان مبلغ دینی با لایه های مختلف جامعه و مردم ارتباط دارند ضرورت ایجاب می کند با فناوری های به روز دنیا به ویژه ابزار رسانه و خبر آشنا بوده و از آن بهرمند شوند. زیرا استفاده از رسانه یکی از شیوه های نوین تبلیغ می باشد و به دلیل جذابیت هایی که در رسانه وجود دارند انتقال مفاهیم دینی و انجام رسالت تبلیغی از این طریق مورد اقبال افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

فقیه در پایان با تقدیر از عوامل خبرگزاری رسمی حوزه و مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران در برگزاری دوره مهارت رسانه ای برای طلاب تهرانی، گفت: برگزاری چنین دوره هایی در حوزه علمیه جزو آرزوهای ما بود و امیدوارم با بررسی نقاط ضعف و قوت این دوره، دوره های آتی مهارت رسانه ای با قدرت و جدیت بیشتری پیگیری شده و با تبیین جایگاه و اهمیت رسانه به طلاب، شاهد حضور پررنگ روحانیت در عرصه رسانه و خبر باشیم. 313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha