جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طهماسبی

حوزه/ معاون امور استعدادهای برتر حوزه های علمیه با بیان این که در تلاشیم تا برای ایده ها، پشتیبان و سرمایه گذار خوبی پیدا کرد تا این ایده ها نیز دنبال شوند، گفت: برای رسیدگی به استعداد های برتر و جهت دهی به آنان، پشتیبانی جدی تر نیاز است.

حجت الاسلام طهماسبی، معاون امور استعدادهای برتر حوزه های علمیه، در حاشیه سومین اردوی علمی تخصصی طلاب استعداد برتر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، با بیان این که یکی از ماموریت های مرکز نخبگان جهت دهی و کمک به رشد علمی طلاب شناسایی شده است، گفت: مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر تا به امروز 921 نفر از طلاب برادر را شناسایی کرده و یکی از حمایت ها از این طلاب استعداد برتر، حمایت از تدوین پایان نامه و رساله هاست.

وی با بیان این که طلاب در یک هفته طرح رساله علمی را تدوین کرده و با تائید مسئولین مدارج علمی معاونت آموزش طرح آنان به تصویب می رسد که پس از بازگشت به قم، آغاز به تدوین این رساله ها می کنند تصریح کرد: یکی از مشکلات امروز طلاب آمادگی از حیث مهارت های پژوهشی است که ابتدای سال این آمادگی در قم ایجاد شده و کلاس های مقدماتی برگزار شده است.

معاون امور استعدادهای برتر حوزه های علمیه با بیان این که در این اردو مسائل علمی پیگیری شد، بیان کرد: پیش از این در قم چندین کارگاه مهارت های پژوهشی، نگارشی و تدوین رساله برگزار شده و طلاب در سومین اردوی علمی تخصصی در چهار گروه فلسفه و کلام اسلامی، فقه و حقوق، رجال و درایه و اصول و دانش های زبانی مطالب خود را پیگیری و رساله را تنظیم کردند.

حجت الاسلام طهماسبی با اشاره به برگزاری نشست های ایده پردازی با گزینش 12 ایده برتر از میان 40 ایده و بحث آنها در حضور اساتید داور، برگزاری درس اخلاق، دیدار با علما و برگزاری برنامه های تفریحی در کنار این برنامه را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.

وی با بیان این که پژوهش نیاز به مقدماتی دارد که در این چند ساله در حوزه مدارج علمی تصویر صحیحی از این مقدمات پیدا شده، ابراز کرد: با این تصور صحیح همکاری خوبی وجود داشته و کار با انگیزه بیش تری دنبال شده و امروز نیز مسیر تدوین رساله، برای مقدمات آن تمهیداتی اندیشیده شده تا طلاب بدون سردرگمی کار را پیش ببرند.

معاون امور استعدادهای برتر حوزه های علمیه با بیان این که مرکز نخبگان سه ماموریت شناسایی، ساماندهی و استفاده از ظرفیت استعدادهای برتر را به عهده دارد، گفت: عمده توانمان بر این است که بتوان با ظرفیت امروز حوزه، مراکز پژوهشی و مدارس علمیه بحث های علمی و اخلاقی پیگیری شوند و استاد راهنما به عنوان پدر معنوی طلبه تدوین رساله را پیگیری کند.

حجت الاسلام طهماسبی در ادامه ضمن اشاره به به طرح نظام وظیفه طلاب استعداد برتر در قالب طرح های پژوهشی عنوان کرد: در بحث نظام وظیفه طلاب تلاش شده تا طلاب در قبال انجام فعالیت های پژوهشی کارت معافیت دریافت کنند که این بحث کمک به انتشار فعالیت های پژوهشی و بهره گیری از ظرفیت های پژهشی داشته و ظرفیت تدریس نیز برای طلاب فراهم می شود.

وی با بیان این که در تلاشیم تا برای ایده ها بتوان پشتیبان و سرمایه گذار خوبی پیدا کرد تا این ایده ها نیز دنبال شوند، افزود: برای رسیدگی به استعداد های برتر و جهت دهی به آنان، پشتیبانی جدی تر نیاز است که ضمن تشکر از حمایت های مدیر حوزه های علمیه، امیدواریم پشتیبانی ها کما فی السابق تداوم پیدا کند و برنامه های مرکز نخبگان دچار خدشه نشود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha