پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تورم

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان لرستان گفت: آشفتگی و تورم در بازار ناشی از سوء مدیریت است .

حجت‌الاسلام محمد ولی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم‌آباد، با اشاره به اینکه تورم، گرانی و بالا رفتن روزانه قیمت‌های کالاهای اساسی موجب فشار بر اقتصاد خانواده‌ها شده، افزود: فشارهای اقتصادی ربطی به مسئله برجام ندارد لذا مدیران و مسئولان دولت باید با تدبیر این مسئله اساسی در جامعه را حل نمایند و برای گذر از این معضل راهکارهای اساسی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه امروز وضعیت اقتصاد و معیشت مردم باید اولویت اساسی مسئولان و مدیران دولتی باشد، بیان داشت: دولت باید مشکلات اقتصادی مردم را رصد نموده و با جدیت در حل مشکلات معیشتی کوشا باشد.

استاد حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه امروز باید با همت جهادی مسئله گرانی، بیکاری و بهبود اوضاع معیشتی و اقتصاد جامعه اولویت اصلی کار مسئولان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: از مسئولان انتظار می‌رود اوضاع ملتهب و نابسامان اقتصاد کشور را کنترل نموده و مراقب ازدیاد لحظه‌ای برخی اجناس و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم باشند و بر نحوه توزیع و قیمت کالاها نظارت جدی داشته باشند.

حجت‌الاسلام ولی پور با بیان اینکه مسائل اقتصادی و مشکلات کنونی جامعه در بازار ربطی به مسئله برجام ندارد، یادآور شد: قیمت بالای برخی کالاهای مورد نیاز مردم،  ناشی از سوء مدیریت است که باید در این مورد تصمیمات فوری گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت‌ها باید کارشناسانه صورت گیرد، گفت: انتظارات و مطالبات مردم در خصوص بهبود اوضاع اقتصادی به‌حق است لذا مسئولان باید به این مطالبه به‌حق مردمی با تدبیر و استفاده از توان مدیریتی قوی جامه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به اینکه مردم نیز باید با حمایت همه‌جانبه خود و استفاده از ظرفیت و توان داخلی استفاده از محصولات تولید داخل را در متن زندگی خود بگنجانند، گفت: استفاده از تولیدات داخل و فرهنگ‌سازی مصرف در این زمینه در موجبات رشد و شکوفایی اقتصاد کشور و همچنین رفع معضل بیکاری جوانان مؤثر است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه قوه قضائیه هم باید در رسیدگی به پرونده مفسدان اقتصادی شجاعت و تصمیم فوری به خرج دهد، افزود: این مسئله هم از مطالبات مردم است که باید در این خصوص نیز تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha