پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رشد جمعیت مسلمانان، تقویت کننده صنعت «ذبح حلال» در بریتانیا

حوزه/ به گفته مقامات کشاورزی و دامداری، افزایش رو به رشد مسلمانان در بریتانیا، به عاملی برای رشد صنعت دامداری در این کشور تبدیل شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، افزایش رو به رشد جامعه اسلامی بریتانیا، به فرصت قابل توجهی برای رشد صنعت دامداری در این کشور تبدیل شده است، زیرا سبب افزایش تقاضا برای «گوشت ذبح حلال» را در جشن های مذهبی به ویژه عید سعید قربان بالا برده است.

کریس دودز دبیر اجرایی انجمن دامداران بریتانیایی با توجه به نزدیک شدن عید سعید قربان در روز 21 آگوست گفت: ما انتظار داریم تقاضای زیادی برای گوشت گوسفند باکیفیت داشته باشیم. با توجه به اینکه گوسفند برای قربانی شدن مورد استفاده قرار می گیرد، یک بازار صادرات بسیار قوی در اینجا داریم.

رضوان خالد مدیر کیفیت گوشت گوسفند اروپایی، بزرگترین کشتارگاه در اروپا که متعلق به مسلمانان می باشد، در این باره گفت: مهم است که به یاد داشته باشیم به طور موثر دو بازار برای دوره عید قربان وجود دارد.

وی با توجه به توسعه تقاضای مسلمانان بریتانیایی برای محصولات کشاورزی و دامداری به ویژه در زمان عید گفت: مسلمانان خارج از کشور مراسم عید قربان را برگزار می کنند، اما هر ساله ما شاهد هستیم که تقاضا برای گوسفند قربانی در داخل بریتانیا نیز به ویژه در میان مسلمانان جوانی که می خواهند به کودکان شان این سنت دینی را نشان دهند، افزایش می یابد.

خالد در ادامه افزود: هرچند این یک فرصت محسوب می شود اما این مسئله که روز عید قربان هر ساله 10 یا 11 روز به عقب می رود به یک چالش تبدیل شده، زیرا گوسفندها لازم است که در زمان قربانی شدند هر ساله حداقل 6 ماهه باشند.

سوءبرداشت ها درباره گوشت حلال

احوال فوزینی مدیر بخش حلال هیئت توسعه کشاورزی و باغبانی می گوید که سوءتفاهمات بسیار جدیدی در رابطه با ماهیت کشتار حلال گوسفند در جامعه غرب به چشم می خورد.

وی اعلام کرد: درحالی که بسیاری بر این باور هستند که حیوانات هنگام کشتار حلال بیهوش نمی‌شوند، اما نزدیک به 75-80% کشتار حلال با ماده بیهوشی بوده و بسیاری بر این باورند که این شیوه حلال است.

وی در ادامه ملزومات ذبح حلال را از جمله گفتن نام خدا هنگام ذبح و تیز بودن چاقو برای خبرنگاران توضیح داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha