پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حسین کریمی مقدم

حوزه/ مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: سرمایه گذاری بر روی قرآن، حمایت از موسسات قرآنی و... نوعی سرمایه گذاری بلندمدت است که بی شک نافع این امر خود جامعه و افراد آن هستند.

حجت الاسلام حسين كريمي مقدم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به اهمیت فعالیت های قرآنی و توجه بیشتر نهادهای مرتبط با این موضوع اظهار داشت: سرمایه گذاری بر روی قرآن، حمایت از موسسات قرآنی و... نوعی سرمایه گذاری بلندمدت است که بی شک نافع این امر خود جامعه و افراد آن هستند.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به سخنان دیروز حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدشاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر کم بودن اعتبارات قرآنی در این کردستان، گفت: کردستان نسبت به دیگر استانهای کشور در زمینه قرآنی بسیار مستعد است و استعدادهای قرآنی بسیاری در آن دیده می شود، لذا باید این نخبه های قرآنی را در کردستان پیدا کرده و زیر چتر حمایتی خود قرار دهیم.

این کارشناس امور قرآنی ادامه داد: از سوی دیگر نهادهای آموزشی استان همانند آموزش و پرورش و مراکز عالی باید تمرکز بیشتر بر روی فعالیت های قرآنی و یافتن نخبگان این عرصه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه قرآن راه و رسم درست زیستن را به انسان می آموزد، گفت: حرکت بر اساس قرآن که همان سخنان خداوند متعال است، انسان را از هرگونه ضلالت و گمراهی باز می دارد، لذا باید بتوانید امور قرآنی را در جامعه نهادینه کنیم به طوری که مردم خود در این عرصه وارد میدان شوند.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان افزود: خوشبختانه با پیگیری های این واحد مدرسه علمیه قرآنی در شهر سریش آباد از توابع شهرستان قروه در حال راه اندازی است که بی شک با حمایت مسئولان فرهنگی این استان با راه اندازی این مرکز می توان در امور قرآنی و توسعه آن در کردستان سرعت بیشتری داشته باشیم.

حجت الاسلام کریمی مقدم تاکید کرد: به همین منظور امیدوارم با همراهی اساتید قرآنی بتوانیم امور قرآنی را در این استان مستعد توسعه و بسط دهیم و بتوانیم به عنوان یک مسلمان به قرآن کریم که سخنان خداوند متعال است خدمتی کرده باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha