جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یادبود قربانیان حملات تروریستی سال ۱۹۹۸ در تانزانیا و کنیا

حوزه/ دو دولت مرکزی کنیا و تانزانیا برای قربانیان حملات تروریستی ماه اوت سال ۱۹۹۸ در نایروبی و دارالسلام مراسم یادبود برگزار می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از lepopulaire، دولت های مرکزی کنیا و تانزانیا به مناسبت فرا رسیدن بیستمین سالگرد حملات تروریستی خونبار ماه اوت سال 1998 توسط گروه تروریستی القاعده، روز سه شنبه 7 اوت سال جاری در دو پایتخت نایروبی و دارالسلام، مراسم یادبود برپا خواهند کرد.

در ساعات اولیه 7 اوت سال 1998 سفارت های آمریکا در دو پایتخت نایروبی و دارالسلام به صورت همزمان توسط خودرو های بمب گذاری شده مورد تهاجم قرار گرفتند که منجر به کشته شدن 224 نفر از غیر نظامیان و بومیان محلی و زخمی شدن 5000 تن در این دو شهر شد و همچنین ساختمان سفارت آمریکا در این دو شهر نیز به طور کامل تخریب گشت.

بلافاصله ساعاتی بعد از این دو حادثه بزرگ سخنگوی گروه تروریستی القاعده شاخ آفریقا طی انتشار ویدئویی در فضای مجازی مسئولیت کامل این حملات را به عهده گرفت و گفت این اقدام آنها در این حد وسیع بی سابقه بوده و برای جلوگیری از عادی سازی روابط بین جامعه اسلامی این دو کشور و استکبار جهانی صورت گرفته است.

کارشناسان مسائل سیاسی آفریقا این اقدام القاعده در سال 1998 را نشانگر ظهور جدید این گروه تروریستی در عرصه بین الملل می دانند که موجب دگرگونی معادلات امنیتی در عرصه بین الملل و ایجاد ناآرامی و وحشت بین کشور های آفریقایی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha