جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انتقاد شدید از اسکای نیوز، به خاطر دعوت از یک فاشیست اسلام هراس

حوزه/ اسکای نیوز، یک رسانه خبری شناخته شده بریتانیایی، یکشنبه شب، بلر کاترل، رهبر حزب فاشیستی «جبهه اتحادیه میهن پرستان» را به عنوان میهمان دعوت کرده بود که این عمل او انتقادات گسترده ای را در میان سیاستمداران و فعالان مدنی علیه شبکه خبری برانگیخته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  theage، اسکای نیوز، یک رسانه خبری شناخته شده بریتانیایی، به خاطر مصاحبه خبری یکشنبه شب با یک رهبر نژادپرست و افراط گرا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

شعبه خبری اسکای نیوز در استرالیا به خاطر میزبانی از بلر کاترل، یک چهره جنحالی و بحث برانگیز که گفته بود باید تصویر آدولف هیتلر در کلاس های درس مدارس استرالیا قرار بگیرد، محکوم شده است.

بلر کاترل، رهبر حزب فاشیستی «جبهه اتحادیه میهن پرستان» در بریتانیا به عنوان میهمان وزیر آدام گیلز، سرهنگ سابق قلمرو شمالی برای مصاحبه استودیویی یک به یک به بخش خبری ساعت 24 این شبکه دعوت شده بود. آدام گیلز، نخستین رئیس دولت استرالیا بود که دارای ریشه بومی بوده است.

پس از این مصاحبه، بسیاری از سیاستمداران و فعالان دینی در شبکه های اجتماعی علیه مصاحبه این شخصیت اسلام ستیز و نژادپرست سخن گفته اند و بسیاری از آن ها کانال خبری اسکای نیوز را به خاطر گفتگو با چنین شخصیت تفرقه برانگیزی محکوم کرده اند.

دیوید شوبریج عضو شورای قانونگذاری جدید جنوب ولز از همه سیاستمدارانی که به «شرافت» ذره ای اهمیت می دهند خواسته  شبکه اسکای نیوز را تا زمانی که این شبکه خبری رسما عذرخواهی نکرده، بایکوت کنند.

چارلی پیکرنیگ، میزبان خبری ای.بی سی نیزگفت: کارکنان اسکای نیوز هیچ غروری باقی نگذاشته اند. من آنقدر غرور ملی دارم که به یاد داشته باشم پدرم علیه نازی های جنگیده و شما آن ها را دعوت می کنید و با آن ها مصاحبه دوستانه می کنید!

تیم واتس نماینده حزب کارگر نیز از اینکه این فرد فاشیست به عنوان «یک فعال» معرفی شده خشمگین شد.

گفتنی است کاترل در سال 2017 که در یک تجمع اعتراضی روبروی محل ساخت یک مسجد در بندیگو، نمایش سربریدن توسط مسلمانان را شبیه سازی کرده بود، به اتهام تحریک توهین آمیز علیه مسلمانان در دادگاه محکوم شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha