سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام مجتبی روحانی - امام جمعه بابل

حوزه/ امام جمعه بابل، برخورد جناحی و گروهی برخی رسانه ها و شبکه های مجازی در انعکاس اخبار را خیانت به جامعه دانست و گفت: رسانه ها در انتشار اخبار و گزارش ها باید جانب انصاف را در بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار جمعی از خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و همچنین روز خبرنگار، گفت: رسانه ها حلقه وصل میان مردم و حکومت هستند.

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل در ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت بیان واقعیت ها از سوی رسانه ها افزود: رسانه ها به دلیل مسائل جناحی و گروهی از بیان مطالب غیر واقعی به شدت پرهیز کنند.

امام جمعه بابل با بیان این که رسانه ها باید در انتقال و انعکاس اخبار صحت و امانت داری را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند، خاطرنشان کرد: رسانه ها و خبرنگاران باید تلاش کنند مطالبات و مشکلات مردم را به مسؤولان منتقل کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با اشاره به ارزش قلم در دین مبین اسلام به سوگند خداوند متعال در این خصوص اشاره کرد و بیان داشت: باید تلاش شود تا شأن و منزلت قلم در جامعه دینی حفظ بماند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید براین که خبرنگاران باید روایت گر حقایق جامعه باشند، خاطرنشان کرد: رسانه ها از انتشار اخبار غیر واقعی به شدت باید پرهیز کنند چون آثار و تبعات جبران ناپذیری بر جامعه خواهد داشت.

وی با بیان این که رسالت خبرنگار رصد کردن موضوعات مختلف جامعه و انتقال صادقانه است، تصریح کرد: مطالبی که رسانه ها منتشر می کنند و انعکاس می دهند باید موجب تقویت بصیرت و آگاهی مردم شود.

امام جمعه بابل در ادامه سخنان خود به وضعیت امروز شبکه های مجازی اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه دشمنان و معاندان انقلاب در این فضاها فعالیت گسترده ای دارند، خاطرنشان کرد: باید رسانه های ارزشی و انقلابی با هجمه های رسانه های بیگانه مقابله کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید براین که خبرنگاران تلاش کنند تا آسیب ها و آفت های جامعه را شناسایی و به جامعه منتقل کنند، تصریح کرد: یک رسانه با شناسایی آسیب های موجود در جامعه کمک شایایی به مدیران و برنامه ریزان کشور خواهد کرد.

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل همچنین، قلم فروشی را اقدام ناپسند و موجب تخریب جایگاه خبرنگار دانست و خاطرنشان کرد: قلم یک خبرنگار همواره باید در جهت رشد و آگاهی به جامعه استفاده شود.

امام جمعه بابل با تأکید براین که قلم و دوربین نباید در اختیار صاحبان قدرت و افراد نالایق و منحرف قرار گیرد، تصریح کرد: متأسفانه همین قلم و دوربین برخی افراد نالایق را به جایگاه های بسیار رفیعی در جامعه رسانده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر این که خبرنگاران باید حقایق را با قدرت و بدون ترس بیان کنند، گفت: مردم ما باید علت نابسامانی ها را بدانند و این وظیفه رسانه ها است که با رصد صحیح اوضاع مردم را در جریان این مسائل قرار دهند.

وی در بخش پایانی سخنان خود برخورد جناحی و گروهی برخی رسانه ها و شبکه های مجازی در انعکاس اخبار را خیانت به جامعه دانست و خاطرنشان کرد: رسانه ها در انتشار اخبار و گزارش ها باید جانب انصاف را در بگیرند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha