پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر حدود ۲۵ مدرسه علمیه در شهرهای مختلف مازندران وجود دارد، خاطرنشان کرد: حدود دو هزار و ۵۰۰ طلبه نیز از پایه اول تا دهم در این مدارس مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در نشست معاونان آموزش مدارس علمیه مرکز استان بر ضرورت تقویت و توسعه مدارس علمیه تأکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که حوزه های علمیه نقش بسیار محوری در رشد و تعالی دینی و معنوی جامعه بر عهده دارند، افزود: حوزه های علمیه همواره مهد رشد عالمان و فرهیختگان دینی بوده است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شخصیت های بزرگی در ادوار مختلف تاریخ در حوزه های علمیه پرورش پیدا کرده اند، خاطرنشان کرد: امروز حوزه های علمیه باید شخصیت های این چنینی را در دستور کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که در گذشته تحصیل در مدارس علمیه بسیار سخت و مشکل بود، تصریح کرد: اما امروز به برکت انقلاب اسلامی شرایط و بسترهای لازم برای تحصیل در حوزه های علمیه فراهم شده است.

وی با اشاره به این که در گذشته علما و بزرگان دینی برای تحصیل در حوزه مشکلات بسیاری تحمل می کردند، افزود: به دلیل فراهم نبودن شرایط تحصیلی بسیاری از طلاب باید برای بهره گیری از اساتید بنام حوزه به مناطق دور هجرت می کردند.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی مدارس علمیه در بسیاری از شهرهای کشور مستقر هستند، تصریح کرد: باید از این ظرفیت های به وجود آمده نهایت بهره علمی و معنوی برده شود.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که در حال حاضر حدود 25 مدرسه علمیه در شهرهای مختلف مازندران وجود دارد، خاطرنشان کرد: حدود دو هزار و 500 طلبه نیز از پایه اول تا دهم در این مدارس مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند.

وی با بیان این که تقویت و توسعه این مدارس علمیه امری ضروری است، تصریح کرد: با توجه به استقبال طلاب از رشته های تحصصی در حوزه، تقویت و افزایش این رشته ها در مدارس علمیه امری ضروری است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر بسیاری از مدارس علمیه استان ظرفیت راه اندازی دروس تخصصی را دارند، خاطرنشان کرد: باید بسترهای لازم به منظور تقویت این رشته ها در مدارس علمیه فراهم شود.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که در ادامه سخنان خود با بیان این که خوشبختانه مدارس علمیه مازندران در طی سال های اخیر با رشد شاخص های کمی و کیفی مواجه بوده است، تصریح کرد: این پیشرفت های حاصل شده نتیجه تلاش های همه بخش های حوزه در استان است.

وی با اشاره به این که در سال های اخیر تعدادی مدارس جدید به فضای حوزوی مازندران اضافه شده، بیان داشت: با افزایش تعداد مدارس علمیه خوشبختانه بستر و ظرفیت بسیار مناسبی برای پرروش و تربیت طلاب نخبه و مستعد در این مدارس فراهم شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر یکی از بزرگترین و مجهزترین مدارس علمیه استان در ساری فعالیت علمی خود را از سال گذشته آغاز کرده است، گفت: مدرسه علمیه امام علی(ع) می تواند رکن فعالیت های علمی و آموزشی حوزه علمیه استان قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha