سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که حوزه و روحانیت در طول تاریخ پیشگام دفاع از دین و ارزش های الهی بوده اند، افزود: در همین راستا بسیاری از علما و بزرگان دینی مجاهدت های بسیاری انجام داده اند که در تاریخ ماندگار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری امروز در نشست مسئولان مدارس علمیه مرکز استان به نقش حوزه های علمیه در حفظ و گسترش دین در جامعه اشاره کرد و گفت: تلاش های علمی حوزه های علمیه در طول تاریخ عامل رشد و گسترش مبانی دینی در جامعه اسلامی بوده است.

وی با بیان این که حوزه و روحانیت در طول تاریخ پیشگام دفاع از دین و ارزش های الهی بوده اند، افزود: در همین راستا بسیاری از علما و بزرگان دینی مجاهدت های بسیاری انجام داده اند که در تاریخ ماندگار شده است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که جایگاه امروز دین و ارزش های معنوی را مرهون مجاهدت ها و تلاش های گسترده علمای دینی هستیم، تصریح کرد: اگر علما و از خودگذشتگی های آنها نبود امروز شیعه این گونه در جهان عزتمندانه حضور نداشت.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که امروز همه ما وظیفه داریم همان مسیر علما را ادامه دهیم، خاطرنشان کرد: روحانیت امروز باید برای جامعه بازگو کند که اسلام و انقلاب به همین راحتی به دست نیامده و برای حفظ و گسترش آن خون های پاک بسیاری ریخته شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز حفظ دین و انقلاب یکی از مهم ترین رسالت های حوزه و روحانیت است، تصریح کرد: حوزه باید در کنار مباحث علمی، به منظور حفظ و گسترش دین و انقلاب تلاش کند.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که نخستین جرقه های انقلاب اسلامی نیز از حوزه های علمیه زده شده، خاطرنشان کرد: اگر رهبری و نقش آفرینی روحانیت نبود صفوف به هم پیوسته مردم بر علیه رژیم طاغوت شکل نمی گرفت.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که روحانیت همواره در صف نخست دفاع از اسلام و انقلاب قرار داشته، افزود: روحانیت با بصیرت و انقلابی حتی در این مسیر مشکلات و سختی های بسیاری را نیز تحمل کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سختی ها و مشکلات به وجود آمده در طول مسیر هیچ گاه موجب عقب نشینی روحانیت از رسالت اصلی خود نشده، خاطرنشان کرد: روحانیت ثابت کرده در طوفان مشکلات و بحران ها پشتیبان اسلام و انقلاب خواهند ماند.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که امروز انقلاب اسلامی ایران در هجم وسیعی از توطئه های دشمنان قرار دارد، تصریح کرد: در چنین شرایطی وظیفه حوزه و روحانیت سنگین تر از هر زمان دیگری است.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که روحانیت نباید بگذارد رسانه های بیگانه و فضای مسموم مجازی به مرجع رسمی و مورد اعتماد مردم تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: روحانیت باید با تعامل و همراهی بیشتر با مردم، جایگاه مرجعیت فکری، عقیدتی و سیاسی خود را در میان مردم حفظ کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha