چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید علی فضل الله و سفیر لبنان در واتیکان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله تاکید کرد: گفتگوی جدّی منجر به حذف نگرانی ها و ترس هایی است که میان پیروان ادیان نسبت به همدیگر وجود دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله از روحانیون شیعه لبنان در دیدار فرید الیاس الخازن سفیر لبنان در واتیکان تاکید کرد: گفتگوی جدّی منجر به حذف نگرانی ها و ترس هایی است که میان پیروان ادیان نسبت به همدیگر وجود دارد و فتنه هایی را که منطقه را به تلاطم انداخته خاموش می کند.

فرید الیاس بر اهمیت تقویت روابط با واتیکان تاکید و اشاره کرد: ما نیازمند گفتگوی اسلامی- مسیحی، مسیحی- مسیحی و اسلامی-اسلامی هستیم.

وی اشاره کرد: این امکان وجود دارد که گفتگوی دینی و ایجاد دیدگاه مشترک میان کسانی که برای گفتگوی ادیان و نزدیکی آنان تلاش می کنند، به وجود آید که از جمله آنان سید علی فضل الله است که مؤسسه ای را برای گفتگوی میان ادیان تأسیس کرده است.

گفتگو با واتیکان باید تقویت شود

سید فضل الله به وظیفه سفیر لبنان در واتیکان اشاره کرد و گفت: باید تلاش بیشتری برای تقویت گفتگو با واتیکان انجام گیرد و این گفتگو شامل شرق و غرب نیز بشود.

وی ادامه داد: با بسیار نیازمند گفتگوی مداوم و مستمر برای رفع نگرانی ها و ترس هایی هستیم که میان پیروان ادیان شکل گرفته، لذا باید ارتباط میان ادیان به صورت عمیق تداوم داشته باشد.

ادیان در کنار همدیگر برای زنده کردن ارزش ها و تثبیت آن تلاش کنند

این روحانی شیعه با تاکید بر اینکه ادیان باید در کنار همدیگر برای زنده کردن ارزش ها و تثبیت آن تلاش کنند، اشاره کرد: عدم حضور ارزش ها در عمل دینی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی سبب بسیاری از مشکلات و رنج ها شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha