شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که انس با مفاهیم قرآنی راه برون رفت جامعه اسلامی از معضلات و مشکلات است، گفت: فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی خسارت های جبران ناپذیری برای جامعه در پی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، در نشست فعالان قرآنی استان با اشاره به این که انس با مفاهیم قرآنی راه برون رفت جامعه اسلامی از معضلات و مشکلات است، گفت: فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی خسارت های جبران ناپذیری برای جامعه در پی دارد.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با بیان این که هم نشینی با قرآن و معارف الهی آثار و برکات ارزشمندی در زندگی انسان دارد، افزود: مأنوس شدن با قرآن موجب دور شدن خطر و بلایا از انسان می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه سعادت و تعالی ما در گرو انس با کلام الهی و بهره مندی از معارف دینی است، خاطرنشان کرد: اگر معارف الهی در همه بخش های زندگی ما نهادینه شود به طور حتم از بسیاری مشکلات و بحران ها مصون خواهیم ماند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که خداوند متعال در قرآن راه صحیح زیستن را به انسان ها آموخته، تصریح کرد: اگر امروز می بینیم جامعه اسلامی با بحران ها و مشکلات بسیاری مواجه است به دلیل فاصله گرفتن از مفاهیم ارزشمند قرآنی است.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که مفاهیم قرآنی باید در همه بخش های زندگی فردی و اجتماعی ما نهادینه شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه امروز آن طور که شایسته است از مفاهیم قرآنی در زندگی خود بهره نمی گیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انس با قرآن انسان را از انحراف و تباهی مصون خواهد داشت، تصریح کرد: بهره مندی صحیح از مفاهیم قرآنی فهم درک صحیح و عمیق از حقایق عالم را برای انسان سهل خواهد کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با تأکید براین که زندگی ما باید بر مبنای معارف قرآنی استوار باشد، خاطرنشان کرد: به طور حتم کسانی که مفاهیم قرآنی را محور زندگی خود قرار می دهند، زندگی آنها همواره با موفقیت و نشاط همراه خواهد بود.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که در تربیت فرزندانمان بهترین روش بهره گیری از مفاهیم قرآنی و دینی است، تصریح کرد: اگر می خواهیم فرزندان صالح، مؤمن و دیندار تربیت کنیم باید در تربیت آنها از دستورات دینی استفاده کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت گسترش مفاهیم قرآنی در همه بخش های جامعه تأکید کرد و گفت: این مفاهیم انسان ساز و تعالی بخش باید محور همه امور جامعه اسلامی قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران به ناهنجاری های امروز جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که بهترین راه مقابله با این ناهنجاری ها بهره گیری از مفاهیم قرآنی است، تصریح کرد: اگر این مفاهیم ارزشمند به شیوه ای صحیح در جامعه ترویج  و نهادینه شود به طور حتم از گسترش ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی جلوگیری خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی بسترهای لازم برای رشد و گسترش مفاهیم دینی در جامعه فراهم شده است، خاطرنشان کرد: باید این فرصت های ارزشمند را قدر بدانیم و از آن در جهت رشد و تعالی معنوی جامعه بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که متأسفانه امروز کلام الهی در جامعه اسلامی غریب است، تصریح کرد: نهادهای دینی و فرهنگی باید با وحدت و همدلی در جهت گسترش و ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود، معارف قرآنی را بهترین آموزه های هدایتی برای جامعه اعلام کرد و گفت: قرآن کریم به عنوان کتابی انسان ساز است و جامعه بدون قرآن و معنویت نمی تواند به اهداف متعالی خود دست یابد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha