جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانشگاه ادیان و مذاهب

حوزه/ دانشگاه ادیان و مذاهب هفتمین دوره بین المللی شیعه شناسی را با شرکت جمعی از اندیشمندان از اقصی نقاط جهان برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی جعفرطیاری قائم مقام ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب در گفتگو با خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: از رسالت های بزرگ دانشگاه ادیان و مذاهب معرفی عالمانه اسلام و معارف ناب تشیع به پیروان سایر ادیان ومذاهب در جهان است و به همین منظور این دانشگاه با برگزاری دوره های آموزشی شیعه شناسی و دعوت از نخبگان ادیان مختلف درجهان هفتمین دوره بین المللی شیعه شناسی را برگزار می نماید.

وی با بیان این مطلب گفت: با توجه به بهره گیری از تجربیات ادوار گذشته و مشورت با اساتید مجرب این عرصه متون آموزشی این دوره تدوین و برای دانش پژوهان به زبان انگلیسی تدریس خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفرطیاری در ادامه افزود: برگردان متون دینی و معارف شیعه به زبان سلیس انگلیسی کار پر حجم و زمان بری بود که با عنایت خداوند و الطاف اهل بیت(ع) با بهره گیری اساتید فن تدوین شده و امیدواریم دانش پژوهانی که از اقصی نقاط جهان در این دوره شرکت می کنند، با آموزه های ناب اسلام و تشیع آشنا شوند.

وی در ادامه گفت ؛فارغ التحصیلان این دوره پس از حضور در کلاس های تعریف شده در کشور های خود فرهنگ اصیل تشیع را در دانشگاه ها و موسسات علمی پژوهشی جوامع خود مطرح خواهند کرد و این همان رسالتی است که این دانشگاه برای صدور فرهنگ تشیع به جهان عهده دار آن است.

قائم مقام دانشگاه ادیان و مذاهب از دیگر مزیت های دعوت از فرهیختگان ادیان به ایران را آشنایی با فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت: تلاش داریم دانش آموختگان در خلال شرکت در کلاس های این دوره با اماکن مذهبی، موسسات علمی پژوهشی و نمادهای تاریخی ایران آشنا شوند.

گفتنی است: هفتمین دوره بین المللی شیعه شناسی از اول شهریور 97 به مدت یک هفته در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha