جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انقلاب

حوزه/ هنوز ما در ساختاری که آنرا العقل الملکی یا ذهنیت پادشاهی نامیده ام زیست می کنیم و بهترین نشانه آن همین توقع اصلاح امور توسط رهبری یا سران است!

 خبرگزاری «حوزه»، از دانشجویان تا طلاب و حتی علما همگی حالا دارند بر توجه به مطالبات مردم و  مبارزه با سودجویان تاکید می کنند بدون آنکه معلوم باشد دقیقا چه خواسته ای دارند!!

همه می خواهند که کلا مسایل حل شود و بطورکلی مشکلات مردم برطرف شود و این یعنی هنوز عقلانیت اصلاح در نخبگان ما هم نیست!

این در حالی است که اگر پس از مشورت با کارشناسان، یک یا چند مورد مشخص که به اصلاح بخشی از مشکلات می انجامد مورد مطالبه قرار گیرد و همه توان دلسوزان مثلا برای تصویب قانون عدم جواز افزایش اجاره بهاء بیش از ده درصد بصورت سالیانه یا اخذ مالیات از خریداران انبوه  ارز و سکه تصویب شود هم احتمالا مطالبه به هدف خود می رسد و هم امید اصلاح را در مردم تقویت می کند.

حال آنکه مطالبه کلی حل مشکلات جز تخلیه خود و افزودن بر ناامیدی مردم که ببین چقدر فساد، عمیق است که اعتراض خودشان هم فایده نداشت ثمره ای ندارد. همه اینها بخاطر  ذهن گرایی ما و دوری از فرآیندهای واقعی اداره جامعه است.

هنوز ما در ساختاری که آنرا العقل الملکی یا ذهنیت پادشاهی نامیده ام زیست می کنیم و بهترین نشانه آن همین توقع اصلاح امور توسط رهبری یا سران است!

یادآوری : انعکاس مطالب در خبرگزاری حوزه به معنای تایید یا ردّ آن نیست .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha