جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اسماعیلی طبا

حوزه/ عضو شورای فرهنگ عمومی استان قم، ارتقای مستمر دانش و مهارت را لازمه موفقیت خبرنگاران در دنیای امروز دانست.

سید مرتضی اسماعیلی طبا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک فرارسیدن هفدهم مردادماه، روز خبرنگار ابراز داشت: شرایط خاص امروز به ویژه می طلبد که خبرنگاران و اصحاب رسانه نسبت به ارتقای دانش و مهارت خود متناسب با شرایط روز جامعه با استفاده از دانش روز خبرنگاری توجه بیش از پیشی داشته باشند.

وی افزود: با توجه به این که خبرنگاران در کانون تحولات اصلی جامعه قرار دارند، تلاش به منظور ارتقای سواد رسانه ای خود و سپس جامعه یکی از انتظارات به حقی است که باعث موفقیت روز افزون جامعه خبری می شود.

این استاد دانشگاه همچنین گفت: بی شک سواد رسانه ای در شکل گیری قدرت تحلیل و تشخیص خبرهای درست از غلط در مخاطبان و همچنین تبدیل مخاطب منفعل به مخاطب فعال بسیار موثر است و از این رو اهتمام خبرنگاران به این مقوله در زمانه حساس کنونی یکی از الزامات مهم دنیای رسانه و ارتباطات به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: از سویی برای آن که خبرنگاران و فعالان رسانه ای بتوانند علاوه بر بیان و انعکاس مطالبات به حق مردم، نقشه دشمنان کشور مبنی بر ناامیدسازی جامعه را خنثی کنند، بایستی دارای تخصص مناسب، آموزش و به روز کردن توانمندی خویش باشند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha