جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسلمانان بر روی پشت بام مساجد در لندن، زنبور عسل پرورش می دهند

حوزه/ پروژه پرورش زنبور عسل که نخستین بار در سال ۲۰۱۱ توسط یک مسلمان انگلیسی پیشنهاد داده شد هم اکنون به شدت توسعه یافته به طوری که بیش از نیم میلیون زنبور در پشت بام مسجد به تولید عسل می پردازند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، مسلمانان انگلستان، پروژه «پرورش زنبور عسل» بر روی پشت بام مساجد را راه اندازی کرده اند.

خلیل عطان 46 ساله، همراه با همسرش سلما و فرزندانش، پروژه زنبورداری بر روی پشت بام مساجد را به منظور پرورش زنبورهای عسل بومی در کندو راه اندازی کرده اند.

عطان  درباره این پروژه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: هدف ابتدایی ما نزدیک سازی مردم با طبیعت است. در فرهنگ اسلامی ما باید بیشتر به طبیعت و محیط اطراف مان توجه کنیم.

با الهام از آیات قرآن مجید

این زنبوردار مسلمان نخستین بار درسال 2011 با الهام از قرآن مجید و آیات مربوط به زنبور عسل، چنین طرحی را پیشنهاد کرد. کمیته مسجدی در لندن مزایای این پروژه را درنظرگرفته و فضای پشت بام مسجد را برای پرورش 60 هزار زنبور عسل در اختیار وی قرار دادند.

کلونی  های زنبور عسل هر سال رشد بیشتری داشته و در محیط سالم بر بالای پشت بام مساجد لندن پرورش یافتند تا اینکه در تابستان 218 تعداد زنبورها در 7 کندو به بیش از نیم میلیون رسیده است. این مکان همچنین به یک ساختار گردشگری تبدیل شده است. از دیگر مزایای عسل طبیعی، کاهش عوارض ناشی از تب یونجه می باشد.

گفتنی است کاهش عسل هم اکنون به یک مشکل جهانی تبدیل شده است. زنبورها حتی یک منطقه را در استان سیچوان  در کشور چین ترک کرده اند. به این معنا که کشاورزان مجبورند فرآیند گرده افشانی را به صورت دستی انجام دهند که کاری به شدت طاقت فرسا می باشد و قابل مقایسه با روش گرده افشانی طبیعی که توسط زنبورها انجام می دهد نیست. یک کندو می تواند به تنهایی تقریبا 3 میلیون گل را در روز گرده افشانی کند درحالی که انسان قادر است تنها 30 درخت را در روز گرده افشانی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha