شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رنجبر

حوزه/ حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه در ادارات نباید فقط به مسائل سخت افزاری پیرامون نماز توجه شود، گفت: ساختن نمازخانه و تعویض فرش و رسیدگی به ظواهر نمازخانه ادارات کار خوبی است ولی در کنار آن باید به مباحث فرهنگی و انگیزشی نماز هم توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام ابراهیم رنجبر،صبح امروز در گردهمایی دبیران اقامه نماز دستگاههای اجرایی که به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، به چگونگی ارزیابی برنامه های با موضوع نماز اشاره و اظهار کرد: سال گذشته هیئت ارزیابی اقامه نماز استان، متشکل از نمایندگان ستاد اقامه نماز، استانداری، نماینده ولی فقیه در استان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی، برنامه های ادارات و نهادها در خصوص توسعه فرهنگ نماز را ارزیابی نمودند و امسال ارزیابی ادارات شهرستانها نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه توجه به موضوع نماز نیاز دو چندان امروز جامعه ماست، افزود: نماز بسیاری از هنجارها را به جامعه باز گردانده، ناهنجاری ها را دور کرده و اثر تبلیغاتی وسیع دشمن را کم خواهد کرد.

حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه در ادارات نباید فقط به مسائل سخت افزاری پیرامون نماز توجه شود، افزود: ساختن نمازخانه و تعویض فرش و رسیدگی به ظواهر نمازخانه ادارات کار خوبی است ولی در کنار آن باید به مباحث فرهنگی و انگیزشی نماز هم توجه بشود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان خواستار تسریع برگزاری شورای اقامه نماز در ادارات شد و گفت: ادارات باید برنامه هایی که از طرف وزارتخانه ها و سازمانهای متبوع خود دریافت کرده اند را، در صورت نیاز بومی سازی کرده و به ستاد اقامه نماز اعلام نمایند.

حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه امسال اجلاس سراسری نماز به میزبانی استان سمنان برگزار می شود، خاطر نشان کرد: این اجلاس نیمه دوم سال جاری و با موضوع شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز برگزار خواهد شد.

وی گفت: ستاد اقامه نماز نیز در همین راستا مسابقه ای را از کتاب خانه بهشتی طراحی کرده و از ابتدای مهرماه این مسابقه در استان اصفهان اجرا می شود.

حجت الاسلام رنجبر در پایان سخنان خود با بیان اینکه امسال برای اولین بار مجمع خادمین نماز در سطح کشور تشکیل شد، اظهار کرد: سیاست ستاد اقامه نماز فاصله گرفتن از کارهای اجرایی و بیشتر پرداختن به برنامه های ستادی و استفاده از ظرفیت های مردمی در موضوع نماز است؛ البته این به معنای تعطیل کردن کارها و سلب مسئولیت نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha