پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اموز شهای کاربردی

حوزه/ مجمتع آموزش های کابردی حوزه علمیه اصفهان برنامه هایی را برای سه سطح طلاب، همسران و فرزندان آنها با هدف تقویت مهارت های آنها در صحنه اجتماع، در طول سال برگزار می کند.

حجت الاسلام رسول ملکیان در  گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان پیرامون فلسفه تشکیل مجتمع آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان و برنامه های این مجتمع، اظهار کرد: مجتمع آموزش های کاربردی حوزه اصفهان  بیش از یک سال است که براساس تاکیدات آیت الله العظمی مظاهری و  آیت الله طباطبایی نژاد و با تلاش و همیاری معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه استان ذیل این معاونت تشکیل شده است.

وی بیان کرد: این مجمتع برنامه هایی برای سه سطح طلاب و روحانیون، همسران  و فرزندان آنها در طول سال دارد. از جمله این برنامه‌ها، برنامه های اوقات فراغت تابستان امسال است.

                 

مدیر مجتمع آموزش های کابردی حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: در تابستان امسال برای طلاب و روحانیون که درس های رسمی تعطیل است، دوره های مختلفی چون طرح مطالعاتی شهید مطهری، آموزش فتوشاپ، آموزش نویسندگی و سواد رسانه ای، آموزش قرآن و برنامه های ورزشی مختلف چون شنا و رزمی، دوره های طرح ادیب و طرح مبلغین مدارس امین، دوره  تفکر نقاد، آموزش خوشنویسی برنامه ریزی و در حال برگزاری است.

وی افزود: همچنین برای فرزندان دخترو پسر طلاب و روحانیون در گروه سنی 8 تا 11 سال و 11تا 16 ساله آموزش رایانه، زبان انگلیسی و قرآن و برنامه های مختلف ورزشی برگزار می شود.

حجت الاسلام ملکیان در توضیح برنامه های برای همسران طلاب گفت: دوره های مختلف آموزشی نیز برای همسران طلاب مثل آموزش آشپزی در هشت رشته متنوع، آموزش گلدوزی، آموزش دفاع شخصی، آموزش سواد رسانه ای، اموزرش های قرآنی شامل حفظ قرآن، تجوید و لحن و ورزش های مخصوص بانوان و دورهای طب اسلامی، همسر داری و آموزش رایانه   و فتوشاپ نیز برگزار می شود.

وی عنوان کرد: محیط مجمتع آموزشی از لحاظ امکانات دارای 12 کلاس مجهز به سخت افزارها و نرم افزارهای لازم است؛ همچنین یک سالن با ظرفیت 150 نفر برای برگزاری دوره های آموزشی، دو سالن ورزشی و امکانات ورزشی نیز طراحی شده است.

               

مدیر مجتمع آموزش های کابردی حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: روزانه حدود 150 نفر از طلاب، همسران و فرزندان از برنامه های آموزشی استقبال و دراین دوره های شرکت می کنند.

وی اذعان کرد: یکسری استاندارهای آموزشی در این مجمتع تدوین شده است، چرا که  خود را جهت مثمر ثمر بودن کلاس ها ملزم به رعایت آن می دانیم

حجت الاسلام ملکیان با اعلام این تذکر که همه اساتید از لحاظ اخلاقی، جناحی و سیاسی و عدم ورود به مسائل صنفی و آسیب زا و رعایت و انجام  روش های نوین کلاس داری و اعتدال در رفتار  مورد ارزیابی مستمر قرار می گیرند، گفت:معتقدیم وجه تمایز این مرکز آموزشی در بدنه حوزه با دیگر مراکز اموزشی در همین امر یعنی رعایت اخلاق در کنار داشتن تخصص اساتید است.

وی اضافه کرد: اغلب دوره های طرح درس و سرفصل های آموزشی دارد  و منابع آن از بهترین منابع موجود در بازار تهیه و توزیع می شود.

مدیر مجتمع آموزش های کابردی حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: آشنایی هرچه بیشتر طلاب و فرزندان طلاب و همسران آنها با این مجتمع و برنامه های طرح ریزی شده برای آنها موجب بهره مندی بیشتر و تقویت مهارت های خود و خانواده های آنها در صحنه اجتماع می شود که عمده ترین فلسفه تشکیل چنین مرکزی از سوی حوزه علمیه اصفهان بوده است.

           

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha