پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روز خبرنگار

حوزه/ همت والای خبرنگاران در انعکاس اخبار و اطلاعات، بیان مسائل و مشکلات، انعکاس واقعیت‌ها و تبیین آسیب‌هایی که امروزه امنیت و اتحاد اسلامی و پیروان آن را تهدید می‌نماید، ستودنی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، متن پیام جامعه‌المصطفی العالمیه، به مناسبت روز خبرنگار، پیامی بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

ن والقلم و مایسطرون

جان نباشـــد جز خبر در  آزمون             هر که  را  افزون  خبر، جانـش فزون

اقتضای جان چو ای دل آگهی است       هر کــه آگه‌تر بود، جانــش قوی اسـت

جامعه‌المصطفی‌العالمیه 17 مردادماه، یادمان شهادت مظلومانه «محمود صارمی»، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و «روز خبرنگار» را ارج می‌نهد؛ روزی که یادآور مجاهدت‌ نخبگانی حقیقت‌طلب است که بیرق بزرگ آگاهی‌بخشی را برافراشته نگاه داشته و خاضعانه و بی‌ادعا، وجود خویش را چراغ راه جامعه کرده‌اند.

جهان اسلام، بیش از هر زمان دیگر، مرهون دریافت اطلاعات درست، واقعی و به دور از حواشی و نیز وفادار به موازین حرفه‌ای، در انعکاس رویدادهای مرتبط با امت اسلامی است.

همت والای خبرنگاران در انعکاس اخبار و اطلاعات، بیان مسائل و مشکلات، انعکاس واقعیت‌ها و تبیین آسیب‌هایی که امروزه امنیت و اتحاد اسلامی و پیروان آن را تهدید می‌نماید، ستودنی است، به ویژه آن که ایفای این رسالت خطیر، با رعایت موازین اخلاقی و شرافت حرفه‌ای، احترام به حقوق فردی و اجتماعی دیگران و حفظ حریم و اسرار خصوصی و شئون انسانی همراه باشد. بی‌شک، رشد و ارتقای سطح اطلاعات جامعه، مرهون خدمات سریع و دقیق این عزیزان است.

باور داریم به حرمت قلم تلاشگران عرصه اندیشه و قلم، که خاضعانه وجود خویش را در این مسیر فدا کرده‌اند، گام‌های بیشتری در پی‌گیری و تحقق مطالبات و استیفای حقوق مشروع انسان‌ها و جهانی‌سازی آموزه‌های خاتم پیامبران برداشته خواهد شد و امید داریم مسئولان نیز در تأمین امنیت لازم حرفه‌ای،‌ برای فعالیت بالنده و مسئولانه در مسیر دشوار آگاهی‌، همواره، پشتیبان فعالان عرصه خبر باشند.

اداره‌کل روابط عمومی و بین‌الملل جامعه‌المصطفی‌العالمیه

17 مردادماه 1397

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha