سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اجلاسیه مدیران مدارس علمیه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با بیان این که روحانیت مطمئن ترین مأمن مردم است، تصریح کرد: ما از مشکلات و گرفتاری های مردم آگاهیم و در همه شرایط از حقوق آنان دفاع خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه حوزه علمیه استان تهران که در مدرسه علمیه پیامبراعظم(ص) شهرک شهید محلاتی در حال برگزاری است، با تاکید بر هماهنگی های بین مرکز مدیریت و مدارس علمیه در آستانه سال تحصیلی جدید، گفت: در دورانی قرار گرفته ایم که رسالت حوزه های علمیه چندین برابر شده و در شرایطی که نظام جمهوری اسلامی مرزهای جغرافیایی را تحت گستره خود قرار داده است، این رسالت اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی مصداق «أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ تُؤْتِي أُكُلَهَا كُلَّ حِينٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا» است و آثار و برکات نظام اسلامی نه تنها در آسیا و آفریقا، بله به اروپا و آمریکای لاتین هم رسیده و شیخ زکزاکی به عنوان پرورش یافته مکتب اهل بیت(علیهم السلام) در حوزه های علمیه، به مقام معظم رهبری پیام می دهند که شما 11 میلیون جون در نیجریه دارید، نمونه ای از برکات معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی در بسیاری از موارد و در بیشتر عرصه ها کارآمدی خود را نشان داده است. نظام مقتدر جمهوری اسلامی دست آمریکا را نه تنها از ایران، بلکه از خاورمیانه هم قطع کرده است.

وی اظهار کرد: عصر حاضر، عصر غربت ارزش ها و دینداری و معنویت در دنیا است و بشریت امروز تشنه معرفت و معارف قرآنی و مکتب ناب اهل بیت(ع) است. و برای جبران این نواقص همه نگاه ها به روحانیت و حوزه های علمیه است.

مدیر حوزه علمیه تهران گفت: حوزه های علمیه برای این که بتوانند به رسالت مهم خود در عصر حاضر بپردازند و نیازهای جامعه بشری را تامین کنند باید جهانی بیاندیشد، جهانی برنامه ریزی کند و طلبه ای با نگاه جهانی تربیت کند.

وی با بیان این که روحانیت مطمئن ترین مأمن مردم است، عنوان داشت: ما از مشکلات و گرفتاری های مردم آگاهیم و در همه شرایط از حقوق مردم دفاع خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در ادامه با اشاره به نقش مدارس علمیه در جذب جوانان مستعد و مومن به حوزه علمیه، بیان داشت: هر حوزه علمیه ای به عنوان پایگاه فرهنگی در منطقه خود عمل می کند و مردم انتظار دارند حوزه علمیه فعالیت های تاثیرگذار فرهنگی و دینی در محل شان داشته باشد.

وی افزود: حوزه علمیه باید در مسائل روز جامعه حضور پررنگ و نقش آفرینی را ایفا نماید، به طوری که مردم حوزه علمیه را از خود بدانند و همراهی بیشتری را از حوزه علمیه محل سکونت شان شاهد باشند.

مدیر حوزه علمیه تهران تصریح کرد: جذب جوانان مستعد و مومن به حوزه های علمیه می تواند توسط خود طلاب و یا ائمه جماعات مساجد هم صورت پذیرد. هم اکنون 2500 مسجد در شهر تهران فعال هستند و اگر هر امام جماعت مسجدی یک نفر جوان مستعد، مومن، متعهد و انقلابی را به حوزه علمیه معرفی کند، بسیاری از دغدغه های ما در روند جذب به مدارس علمیه برطرف می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان با تاکید بر تقویت جایگاه مدارس علمیه در افکار عمومی جامعه، ادامه داد: اگرحوزه علمیه ارتباط خوب و موثری با اهالی محل خود داشته باشد می تواند با تشریح جایگاه و اهمیت حوزه علمیه، برترین فرزندان آنان را جهت تحصیل در مدرسه علمیه جذب کند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha