جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 458231
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
تصاویر/ تشییع پیکر شهید حججی در اصفهان

حوزه/ ... ناخودآگاه این ایده در ذهنم جرقه زد که در منبر شب عاشورا وصیت نامه این سردار بی سر را به صورت کامل برای مردم آن دیار قرائت کنم؛ چراکه امام راحل فرموده بود: «پنجاه سال ...

خبرگزاری «حوزه»/ توفیق داشتیم محرم سال قبل خدمت مردم خونگرم شهر منوجان استان کرمان بودیم. روزهای محرم یکی پس از دیگری گذشت و به غروب روز تاسوعا رسیدیم. مطلبی را برای سخنرانی شب عاشورا تنظیم کرده بودم؛ اما در حین آماده سازی، مراجعه ای به فضای مجازی داشتم که چشمم به انتشار وصیت نامه کامل شهید محسن حججی خورد.

ناخودآگاه این ایده در ذهنم جرقه زد که در منبر شب عاشورا وصیت نامه این سردار بی سر را به صورت کامل برای مردم آن دیار قرائت کنم؛ چراکه امام راحل فرموده بود: «پنجاه سال عبادت كرديد و خدا قبول كند، يك روز هم يكى از اين وصيتنامه‏ ها را بگيريد و مطالعه كنيد و تفكر كنيد».

مراسم شب عاشورا آغاز شد. بالای منبر رفتم. خدمت عزاداران أباعبدالله عرض کردم قرار بود مطلب دیگری را امشب عرضه کنم؛ اما با مشاهده وصیت نامه شهید حججی تصمیم گرفتم این وصیت نامه را برای شما قرائت نمایم.

انصافا شب خوبی بود. از ابتدا تا انتهای وصیت نامه این شهید را قرائت کرده و به توضیح فرازهایی از این وصیت نامه پرداختم.

امروز اگر از بنده طلبه سؤال شود که بهترین منبری که در طول عمرت رفتی، کدام منبر بود؟ با افتخار بیان می کنم که منبری که وصیت نامه شهید بزرگوار، محسن حججی را در آن قرائت کردم، بهترین منبر عمرم است و به آن می بالم.

امیدواریم مدیون خون این شهدای عزیز نشده و جوابی برای آنان داشته باشیم.

 

محمد رسول صفری

یکی از طلاب حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha