جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر لزوم توسعه و تحکیم مناسبات اقتصادی و فرهنگی با همسایگان شمالی کشور تاکید کرد و خواستار حفظ وحدت رویه در مواضع اتخاذ شده مسئولان در روابط خارجی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در دیدار سفیر ایران در گرجستان بر ضرورت تحکیم مناسبات اقتصادی با همسایگان شمالی کشور تاکید کرد و اظهار داشت: سطح بالای اعتماد کشور گرجستان به ایران و علاقه مندی متقابل زمینه مناسبی برای گسترش مناسبات دوجانبه فراهم کرده است.

وی گفت: وجود اشتراکات فرهنگی و همکاری های بازرگانان ایرانی با کشور گرجستان فرصت خوبی را برای سرمایه گذاری و صادرات کالاهای با کیفیت ایرانی به منطقه قفقاز ممکن ساخته است.

امام جمعه تبریز افزود: وحدت رویه در مواضع اتخاذ شده مسئولان در روابط خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است.

همچنین سید جواد قوام شهیدی سفیر ایران در تفلیس در این دیدار با بیان اینکه گرجستان گیت ورودی روسیه و پل ارتباطی بسیار مناسبی با کشورهای اروپایی است، گفت: برای اینکه در بحث تجارت آزاد تجار و بازرگانان ایرانی بدون تعرفه های گمرکی به بازار جهانی با وسعت بیشتری دسترسی داشته باشند می توانیم از ظرفیت کشور گرجستان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ۶ میلیون نفر از ایرانیان در خارج از مرزها و کشورهای مختلف زندگی می کنند، تصریح کرد: ایرانیان خارج کشور سرمایه های عظیمی هستند که می توانند در پیشبرد اهداف نظام ، انقلاب و توسعه و تحکیم روابط بین المللی نقش آفرین باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha