جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن اکبری

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب(ع) ، صداقت ، تعهد و ولایتمداری خبرنگاران را لازمه موفقیت آن ها در جامعه اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسن اکبری ظهر امروز طی سخنانی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که به همت روابط عمومی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) در تالار نخلستان قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت جایگاه و نقش کلیدی خبرنگاران در پوشش تحولات جامعه و جریان سازی در مسایل مختلف اظهار داشت: به تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب ، خبرنگاران و گزارشگران افرادی هستند که لحظات نابود شدنی و زوال یافتنی را تثبیت و ابدی می‌کنند.

وی افزود: خبرنگاری علاوه بر این که علم است، فعالیتی است که اثری ماندگار دارد و این چنین اهمیتی اقتضا می کند که بر اساس آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) در امر خبررسانی ، نهایت دقت و امانت صورت گیرد و درباره صحت و سقم اخبار تحقیق لازم انجام شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه علی بن ابیطالب(ع) همچنین با تاکید بر لزوم تلاش همه جانبه در مسیر دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی و ارزش های الهی گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند که آبروی یک مسلمان از عظمت خانه خدا نیز بالاتر است و لذا خبرنگاران عزیز باید مراقب باشند که در همه حالات در فعالیت خود باعث آبروریزی و هتک حیثیت انسان شریف و مومن و آبروداری نشوند.

وی با بیان این که تبعیت زبانی و عملی خبرنگاران از مقام ولایت فقیه، لازمه موفقیت آن و مصونیت در فضای جامعه اسلامی است، ابراز داشت: به خصوص در شرایط کنونی که ما در کانون جنگ نرم قرار داریم، خبرنگاران و فعالان رسانه ای باید با ولایتمداری و تعهد مانع از تحقق اهداف دشمن شوند و این مهم در سایه هوشیاری، آگاهی و بصیرت و تعهد دینی و ایمانی آنها ممکن خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری همچنین بر لزوم توجه جدی خبرنگاران به تقویت وحدت و یکپارچگی ملت شریف ایران تأکید کرد و گفت: ما در کشوری زندگی می کنیم که شهید حججی ها را تربیت کرده و امروز ما میراث دار راه مقدس شهیدان هستیم و باید با پاسداری درست از انقلاب و ارزش های دینی ، از راه آنان به درستی تبعیت کنیم.

۳۱۳/۸

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha