جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: مکتبی داریم که منطقی و مبتنی بر عقل است و دور شدن از امامت دور شدن از عقل و عقلانیت می باشد و با امامت تمام آنچه بشر به آن نیاز دارد را می تواند یافت و حل کرد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه بیست و ششمین اردوی آموزشی «العصر» با حضور دانشجویان کشور های اروپایی، آمریکایی، آسیایی و استرالیایی که در مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) قم، برگزار شد، تشکیل چنین اردویی در قم پایتخت بزرگ شیعه و اسلام را بسیار ارزشمند دانست.

وی گفت: این کار شما مصداق آیاتی از قرآن است که با شرکت در این دوره مطالب اصلی و کلیدی از دین، مکتب تشیع و امامت را می آموزید و سپس به کشور خود برگشته و آن را به مردم دیگر منتقل می کنید.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به آیه 7 سوره تغابن اشاره کره و گفت: خداوند در این آیه می فرماید، اینکه کفار بر کفرشان اصرار دارند به این دلیل است که به دنیای دیگر اعتقاد ندارند.

وی با بیان اینکه خداوند به پیامبر خود دستور می دهد، مردم را از وجود قیامت آگاه نماید، ابراز داشت: در آیه 8 این سوره نیز آمده است به خدا ایمان آورید و به رسول او و نور علم و حکمتی که فرستاده‌ایم بگروید.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه هر عمل و هر ظاهری یک باطنی دارد، افزود: و اما باطن قرآن از نظر رسول گرامی اسلام ائمه معصومین(ع) هستند.

وی با اشاره به اینکه ادعای شیعه این است که انسان در هر زمانی در کنار قرآن، چراغ امامت را نیز دارد، گفت: هرچه ما و انسان ها خود را به حقیقت امامت نزدیک کنیم، راه سعادت را خواهیم یافت و تنها راه خوشبختی در این است که دریابیم امامان و ائمه(ع) چه دستوراتی برای بخش های مختلف و ابعاد زندگی داشتند.

امامت اساس دین و اسلام است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به اهمیت موضوع امامت پرداخت و تصریح کرد: خداوند به پیامبر(ص) می فرماید، اگر امامت را به مردم نگویید گویا هیچ کاری و رسالتی را انجام نداده اید؛ امامت اساس دین و اسلام است و اگر کسی نماز بخواند، به حج و جهاد برود، ولی امام زمان(عج) و حجت بین خدا و خلق را نشناسد به موت جاهلی می میرد.

وی توضیح داد: اینکه گروه های تکفیری و داعش به نام اسلام جنایت می کنند به خاطر این است که از حقیقت امامت دور اند؛ چرا که اگر بشر برمحور امامت باشد به خود اجازه نمی دهد کوچکترین ظلمی را حتی به غیر مسلمان انجام دهد.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: ما مکتبی داریم که منطقی و مبتنی بر عقل است و دور شدن از امامت دور شدن از عقل و عقلانیت می باشد و با امامت تمام آنچه بشر به آن نیاز دارد را می تواند یافت و حل کرد و حتی در مسائل اقتصادی، اخلاقی، اجتماعی و خانوادگی نیز دستورالعمل هایی را داریم.

وی افزود: به امامت بیشتر توجه نمایید چون اگر حجت و امام خود را نشناسید به بی راهه و مسیر اشتباه خواهید رفت.

این استاد حوزه در پایان گفت: در عصر غیبت توصیه شده این دعا را بسیار بخوانید که عبارت است از: «اَللهُمَ عَرِفنی نَفسَکَ فَاِنَکَ اِن لَم تُعَرِفنی نَفسَکَ لَم اَعرِف نَبِیَک، اَللهُمَ عَرِفنی رَسُولَکَ فَاِنَکَ اِن لَم تُعَرِفنی رَسُولَکَ لَم اَعرِف حُجَتَکَ، اَللهُمَ عَرِفنی حُجَتَکَ فَاِنَکَ اِن لَم تُعَرِفنی حُجَّتَکَ ضَلَلتُ عَن دینی».

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha