جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بسیج

حوزه/ سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون خراسان رضوی در حمایت از مواضع مراجع عظام تقلید پیرامون مسائل اقتصادی کشور، با صدور بیانیه ای، خواستار پیگیری بیش از پیش مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون خراسان رضوی در حمایت از مواضع مراجع عظام تقلید پیرامون مسائل اقتصادی کشور با صدور بیانیه ای، خواستار پیگیری بیش از پیش مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی شد؛ متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای:

به علت ذات و ماهیت دینی جمهوری اسلامی، نظریه پردازی در همه عرصه ها از جمله سیاست، اقتصاد – مدیریت، مسائل تربیتی و دیگر مسائل مطرح در اداره کشور، بر عهده علمای دین یعنی کسانی است که اسلام را می شناسند و متخصص این امر هستند. ١٣٨٩/٧/٢٩

حقیقتا هیچ انسان منصفی نمی تواند نقش بی بدیل روحانیت  و علما را در بسیاری از جنبش ها و مبارزات مردمی در طول تاریخ انکار کند. طلایه داری علما در بسیاری از بزنگاه‌های تاریخی این مرز و بوم همواره جریان ساز بوده است و اتحاد میان علمای دین و امت مسلمان سازنده ترکیب شکست ناپذیری است که بسیاری از موانع دشوار را درنوردیده است.

روحانیت شیعه در کلیت خود همواره در متن حوادث اجتماعی و سیاسی بوده است و به همین علت دارای عمق و نفوذی است که هیچ مجموعه روحانی اسلامی و غیراسلامی در جهان از آن برخوردار نیست.

در سالگرد ایام مهم و پرعبرت به‌ ثمر نشستن‌ نهضت‌ مشروطیت درپی صدور فرمان مشروطیت و در بحبوحه ی جنگ تمام عیار اقتصادی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی، مرور برخی از سخنان مهم و تاریخی حضرت امام خمینی و امام خامنه ای بر نقش علما در هدایت امت اسلامی، می تواند موید نقش راهگشای امروز علما و مراجع شیعه در وضعیت فعلی کشور باشد:

امام خمینی(ره):

اگر در صدر مشروطه علما آمده بودند در میدان، مؤمنین آمده بودند، روشنفکرهای متعهد آمده بودند و مسلمان‌های متعهد آمده بودند و قبضه کرده بودند مجلس را و نگذاشته بودند که دیگران بیایند مجلس را بگیرند، ما به این روزگار نمی‌رسیدیم! ۵۸/۱۲/۲۲

امام خامنه ای:

از عواملی که موجب شکست مشروطیت در ایران شد این بود که متدیّنین و علما که در صفوف اول مبارزه مشروطیت بودند، بخاطر جنجال تبلیغاتی شبه‌روشنفکران بتدریج دلسرد شدند و کنار نشستند. وقتی چنین شد، نهضت مشروطیت شکست خورد و بعد از ۱۵سال از عمر مشروطیت، دیکتاتورىِ رضاخانی به وجود آمد. این بسیار عبرت‌انگیز است! ۸۰/۵/١۱

چه شد که انگلیسی ها در مشروطه کامیاب شدند در حالی که مردم که جمعیت اصلی هستند، می توانستند در اختیار علما باقی بمانند و شیخ فضل‌الله جلو چشم همین مردم به دار کشیده نشود؛ به نظرم مشکل کار از اینجا پیش آمد که اینها توانستند یک عده‌ای از اعضای جبهه عدالت‌خواهی یعنی عمده علما را فریب بدهند! ۸۵/۲/۹

با توجه به سخنان فوق، علما، مراجع و روحانیت سرباز و خادم دین هستند و اگر منفعلانه حرکت کنند، قطعاً دین ضربه خواهد خورد و این مسئله با فلسفه وجودی روحانیت در تضاد است.

درد امروز جامعه معضلات متعددی است که در حوزه معیشت و اقتصاد گریبانگیر بخش اعظمی از مردم شده است. بحران ارز و طلا، بالارفتن بی حساب قیمت برخی اجناس، کاهش قدرت خرید مردم و فشارهای متعددی که بر گرده تولیدکنندگان داخلی وارد میشود تنها بخشی از دورنمای اوضاع اقتصادی کشور است.

بعد از خروج دولت بدعهد و جنایتکار آمریکا از توافقنامه برجام، فشارهای خارجی بیشتر از قبل شده و امید است مدیرانی که آینده ی کشور را در گرو مذاکرات برون مرزی می دیدند با اتکا به جوانان همین مرز و بوم و به دور از اشرافیگری و تبعیض و رانت اقتصادی، کمر به جبران آنچه خسارت محض بود ببندند .

در این شرایط تنها راه کار نجات اقتصاد کشور، مطالبات رهبر معظم انقلاب در موضوع اقتصاد مقاومتی است و این مهم جز با تکیه به توان داخلی و حمایت از تولیدکننده و کاهش واردات به داخل کشور میسر نمی شود.

در همین راستا طی روزهای گذشته حضرات آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی حفظهما الله، طی بیانیه و سخنانی، به وضعیت فعلی اقتصاد و معیشت مردم واکنش نشان داده و خواستار اقدام و برخورد قاطعانه با مفاسد اقتصادی شدند، لذا سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان خراسان رضوی از بیانات صریح، مقتدرانه و مبتنی بر فقه این مراجع بزرگوار، نهایت تقدیر و تشکر را دارد.

والسلام علی من اتبع الهدی

١٣٩٧/٥/١۴

سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان خراسان رضوی

 

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha