پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جشن ولایت

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از برپایی جشن های دهه ولایت با عنوان «ولایت علوی، اکمال دین نبوی»، در ۵۴ بقعه متبرکه این استان خبر داد.

حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده در گفتکو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به این که جشن های دهه ولایت با عنوان «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» از عید سعید قربان تا عید غدیر در بقاع متبرکه استان لرستان برگزار می شود، گفت: برای برپایی جشن های دهه ولایت و نهادینه سازی فرهنگ غدیر در جامعه از ظرفیت تبلیغی مبلغان بومی و غیر بومی استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عمق بخشی به برگزاری برنامه های دهه ولایت لازمه نهادینه کردن فرهنگ غدیراست، اظهار کرد: غدیر نماد ولایت مداری جامعه اسلامی و شیعی است، لذا برگزاری برنامه های باشکوه در این دهه موجب انتقال روحیه ولایتمداری در بین نسل جوان می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان برگزاری محافل انس با قرآن، نشست هایی با موضوع غدیر و ولایت، خطبه خوانی غدیر، تجلیل از سادات، قرائت میثاق نامه عقد اخوت، برگزاری مسابقه فرهنگی غدیر و ... را از مهمترین برنامه های دهه ولایت در بقاع متبرکه استان برشمرد.

حجت الاسلام عباس زاده در پایان، غدیر را از بزرگترین شعائر الهی دانست و خاطر نشان کرد: غدیر شناسنامه و هویت شیعه و نماد حقانیت اسلام ناب محمدی(ص) است و باید به خوبی از ظرفیت های اطلاع رسانی و تبلیغی در راستای نهادینه سازی فرهنگ غدیر در جامعه استفاده شود.

انتهای پیام

                                                                                                                       

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha