پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اسلام هراسی مسلمانان آمریکا را به سیاست سوق داده است

حوزه/ یک نظرسنجی سالانه توسط موسسه سیاست اجتماعی و ادراک «ایسپو» با همکاری ابتکار «پل» در جرج تاون در ایالات متحده به این نتیجه رسیده است که اسلام هراسی و سیاست های ضدمسلمانی در این کشور مسلمانان را به شرکت بیشتر در فعالیت های سیاسی سوق داده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از weforum، یک نظرسنجی سالانه که توسط موسسه سیاست اجتماعی و ادراک «ایسپو» برای بررسی جرایم و برخوردهای ضدمسلمانی انجام می شود نشان داده که اسلام هراسی و تحت فشار قرار گرفتن مسلمانان در آمریکا سبب گرایش آنان به شرکت بیشتر در فعالیت های سیاسی شده است.

این گزارش که برای نخستین بار شامل یک جدول با «شاخص اسلام هراسی» می باشد با همکاری ابتکار «پل» در شهر جرج تاون تهیه شده است.

جدول با شاخص اسلام هراسی، میزان پیش داوری و تعصب را از شمال 0 تا 100 دسته بندی کرده است. براساس این شاخص ها، هر چه افراد تعصب بیشتری داشته و بر کلیشه های ضداسلامی باور داشته باشند، کمتر به آزادی اعتقاد دارند.

گرایش به سیاست

براساس داده های این گزارش، اسلام هراسی سبب شده مسلمانان بیش از گذشته در امور سیاسی وارد شوند. که دلیل آن می تواند، نارضایتی از وضعیت سیاسی ایالات متحده باشد. براساس این نظرسنجی در سال 2018، تنها 29% مسلمانان از رویه سیاسی در آمریکا راضی هستند، درحالی که این رضایت مندی در سالهای 2017 و 2016 به ترتیب 41% و 63% بوده و روند آن به شدت کاهشی بوده است.

براساس این گزارش تقریبا 90% مسلمانان و تقریبا تمام آن ها دموکرات هستند و در سرتاسر این کشور برای فعالیت های سیاسی کاندیدا شده اند. به علاوه مسلمانان بیشتری نیز نسبت به سال های گذشته برای رای دادن ثبت نام می کنند. در سال 2016  تنها 60% مسلمانان برای رای دادن ثبت نام کردند، این درحالی است که دو سال بعد تعداد رای دهندگان مسلمان به 75% رسیده است.

براساس تحقیقات پیو، نیمی از مسلمانان آمریکا می گویند که در سال های اخیر زندگی برای آن ها به عنوان مسلمان سخت تر شده است. و حداقل 48% مسلمانان حداقل یک مورد تبعیض و اسلام هراسی در 12 ماه گذشته تجربه کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha