پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام بنایی

حوزه/ رئیس بنیاد قم پژوهی بر لزوم معرفی هر چه بهتر ابعاد و ظرفیت های جهانی قم در زمینه زیارت و گردشگری مذهبی تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی بنایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: متاسفانه در گذشته در رابطه با معرفی و شناساندن ظرفیت ها و قابلیت های بسیار شهر مقدس قم به ویژه از بُعد زیارتی و گردشگری مذهبی کم کاری شده که باید تلاش کنیم این مساله در آینده با تحرک بیشتر دلسوزان و دغدغه مندان دیار کریمه اهل بیت(ع) مرتفع شود.

وی افزود: این خطه مقدس به نوعی دارای بیش از 7 هزار سال سابقه تمدنی است و به ویژه از دوران اشعریون به بعد رونق فرهنگی و علمی و دینی بسیار بالایی داشته و امروز هم محوریت در مباحث مذهبی و انقلابی دارد.

مسئول موسسه آموزشی و فرهنگی طلوع مهر همچنین گفت: در کنار شاخصه های مهم دیگر، مهم ترین شاخصه و ویژگی قم این است که یک شهر علمی و فرهنگی است، به طوری که علم در آن سابقه ای افزون بر هزار سال دارد و مردم و علما و نخبگان این شهر را از دیرباز به علم و فقاهت و دیانت می شناخته اند.

وی با بیان این که در زمینه تولید علم و تحولات فرهنگی قم دارای جایگاه بسیار مهمی است که قابلیت خاصی در معرفی آن به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام دارد، ابراز داشت: ما در کنفرانس "قم، پایتخت فرهنگی جهان اسلام" که چندی پیش به همت موسسه آموزش عالی طلوع مهر و اتاق فکر توسعه استان برگزار شد، تلاش کردیم که زمینه لازم برای معرفی هر چه بهتر شهر مقدس قم در عرصه های بین المللی به خصوص به عنوان یکی از پایتخت های فرهنگی دنیای اسلامی در سال های آینده فراهم کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین بنایی همچنین گفت: در بیان ائمه اطهار(ع) از جمله امام صادق(ع) است که از قم علم به دیگر نقاط و شهرها سرازیر می شود و این موضوع نشان می دهد که از گذشته نیز قم به عنوان شهر دانش محور مطرح بوده است.

وی افزود: از سویی در روند رشد شتابان توسعه علمی و تکنولوژی جهان ، قم به عنوان زادگاه و خاستگاه علم به تنهایی می تواند برای کشور و جهان اسلام، تولید علم و فکر کند و انشاالله با همکاری حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری و مساعدت نهادهای استانی بتوانیم هر چه بیشتر و بهتر به معرفی و شناساندن ظرفیت های عظیم دینی، علمی ، فرهنگی و تمدنی قم بپردازیم.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha