پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: به همین جهت نظام مدیریت استکباری از دیرباز پروژه مهندسی اندیشه جوامع از طریق رسانه را دنبال کرده است که افکار جامعه را آنچنان مدیریت کند که خود می خواهد و مردم آنگونه عمل کنند که آنان فکر را تنظیم کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر ، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در دیدار با خبرنگاران و اصحاب رسانه در مصلی جمعه بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه گفت: از منظر نگاه فلسفی و مفهومی رسانه پل ارتباط بین طراح و جامعه هدف است؛ رسانه زبان گویای ارتباطی است که بر حسب منطق، حقایق و واقعیت ها محتوا تولید می کند و با ابزار رسانه آن را به جامعه هدف برای اهداف از پیش تعیین شده می رساند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: اگر رسانه در جامعه نباشد آن جامعه دچار انکسار و عدم بینایی، گویایی و شنوایی است و این رسانه است که واقعیت و حقایق را بیان می کند و آن را ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه انسان موجودی است که آن طور قضاوت و عمل می کند که می اندیشد اظهار داشت: اندیشه انسان تابع داده ها و یافته های اوست و یک منظومه ای است که مولد خبر و اطلاعات است؛ وقتی منظونه اندیشی انسان تنظیم شد مطابق او عمل می کند بدین جهت از دیرباز همه در این فکر بودند که منظومه فکری انسان را مدیریت کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این یک قاعده و گزاره کلی در نظام مدیریت استراتژیک به عنوان اصل مسلم تلقی می شود اظهار داشت: فکرها توسط داده ها مدیریت می شود تا اعمال مطابق آن مهندسی فکر شکل گیرد.

وی، خبر، رسانه و اطلاعات را دارای نقش اساسی در مهندسی مدیریت جامعه عنوان کرد و تصریح داشت: به همین جهت نظام مدیریت استکباری از دیرباز پروژه مهندسی اندیشه حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ادامه داد: بدین معنا که ابتدا وادادگی، بعد وابستگی و سپس پیوستگی در فکر انسان ایجاد کنند؛ یعنی مردم هویت ملی و دینی خود را از دست دهند و سپس وابسته شوند و بعد از آن پیوسته شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان داشت: مردم با رسانه استکباری سوار بر قطار می شوند که ایستگاه آن پیوستگی به جهان استکبار و تسلط جهان استکبار به منابع قدرت و چپاول ثروت است، اما از آن طرف انبیاء به دنبال سوار کردن انسان بر قطار هدایت و سعادت بوده اند.

وی افزود: جهان ادیان الهی به دنبال اندیشه ای بر اساس حقایق موجود و کرامت انسان است و جبهه استکبار به دنبال طراحی اندیشه حسب تفکرات وابسته ساز و حذف انسانیت انسان و کرامت انسانی و پیوستگی به اندیشه غرب است.   

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha