شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 حجت الاسلام سید عربعلی جباری - امام جمعه بهشهر

حوزه/ امام جمعه بهشهر با تأکید بر این که در حوزه ترویج فرهنگ حجاب کم کاری مسؤولان به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت نهادینه کردن این فرهنگ دینی در کشور تلاش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر، امروز در دیدار فعالان فرهنگی این شهرستان به هجمه های گسترده فرهنگی دشمنان علیه دین و ارزش های الهی اشاره کرد و گفت: امروز دشمن با استفاده از فضاهای مجازی، شبکه های ماهواره ای و سایت های اینترنتی  تلاش می کند تا چهره دین را خدشه دار کند.

وی با بیان این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دین و ارزش های الهی تنها در مسائل فردی خلاصه می شد، افزود: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز دین و مبانی الهی در متن جامعه اسلامی نهادینه شده است.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با اشاره به این که هر چه در عرصه فرهنگی سرمایه گذاری صورت گیرد باز هم کم است، خاطرنشان کرد: در برابر هجم وسیعی از توطئه های دشمنان باید هر چه می توانیم معارف دینی را در جامعه ترویج کنیم.

حجت الاسلام جباری با بیان این که امروز جامعه اسلامی به ویژه نسل جوان ما در معرض هجمه های فرهنگی دشمنان قرار دارند، گفت: دشمن در تلاش است تا نسل جوان کشورمان را از مسیر دینداری خارج کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فاصله گرفتن از معارف الهی خسارت های جبران ناپذیری را برای جامعه اسلامی در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا نسل جوان بیشتر با معارف دینی انس پیدا کند.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که انقلاب اسلامی نهضت بازگشت به دین بود، تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی بسترهای لازم برای رشد و تعالی معنوی فراهم شده است که باید از آن نهایت بهره لازم برده شود.

حجت الاسلام جباری به دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام دینی در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: مسؤولان حوزه فرهنگی باید در جهت تحقق این دغدغه ها از همه ظرفیت ها بهره گیرند.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که رهبر مقام معظم رهبری از سال ها قبل نسبت به هجمه های فرهنگی دشمنان هشدار داده بودند، خاطرنشان کرد: متأسفانه کم توجهی مسؤولان نسبت به این دغدغه ها موجب بروز مشکلات فرهنگی در جامعه امروز شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، مشکلات و معضلات امروز جامعه را نتیجه بی توجهی مسؤولان نسبت به دغدغه های فرهنگی بزرگان و دلسوزان نظام دانست و تصریح کرد: مسؤولان کشور به ویژه متولیان حوزه فرهنگی باید برنامه های خود را با دغدغه های رهبری انقلاب و مراجع عظام دینی هم راستا کنند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که امروز کشورمان با آسیب های فرهنگی و اجتماعی بسیاری مواجه است که نیازمند یک برنامه ریزی و چشم انداز مناسبی برای برون رفت از این مشکلات هستیم، افزود: ترویج و گسترش معارف دینی بهترین راه جلوگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه اسلامی است.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر، انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب کاملاً فرهنگی و برپایه ارزش های دینی و الهی معرفی کرد و گفت: امروز همه مسؤولان بخش های کشور باید  دغدغه فرهنگی داشته باشند تا شاهد تحقق آرمان ها و ارزش های انقلاب باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت نگاه انقلابی در بخش های مختلف کشور تأکید کرد و افزود: فکر و عمل انقلابی می تواند کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه همه جانبه قرار دهد و از رکود خارج کند.

حجت الاسلام جباری در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله حجاب در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که این موضوع باید به یک دغدغه ملی در کشور تبدیل شود، گفت: متأسفانه اظهارات و عمل برخی مسؤولان در این خصوص با هم تناقض دارد.

امام جمعه بهشهر با تأکید بر این که در حوزه ترویج فرهنگ حجاب کم کاری مسؤولان به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت نهادینه کردن این فرهنگ دینی در کشور تلاش شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان تلاش می کند تا قبح بدحجابی و فساد را در جامعه اسلامی بشکند، تصریح کرد: متأسفانه در این میان برخی عملکرد ها به دشمن در تحقق این اهداف شوم کمک می کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha