جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گفتگو درباره تصویب حکم زندان برای نقض قانون منع پوشیه در دانمارک

حوزه/ پس از اینکه یک تاجر الجزایری، جریمه های نقدی زنانی را که قانون بحث برانگیز منع پوشیه را در دانمارک زیر پا گذاشته بودند پرداخت کرد، مقامات دانمارکی به فکر تصویب حکم زندان برای مجرمان نقض قانون منع پوشیه هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، مقامات دولتی دانمارک قصد دارند محکومیت زندان را نیز به جریمه نقدی زیر پا گذاشتن قانون بحث برانگیز ممنوعیت پوشیه  که از 1 آگوست به اجرا گذاشته شد، اضافه کنند.

رشید نکاز یک تاجر با اصلیت الجزایری در فرانسه است که یک کمک هزینه مالی برای پرداخت جریمه نقدی زنان مسلمانی که به خاطر قانون منع پوشیه جریمه شده اند ایجاد کرده است. وی ضمن ضمن محکوم کرده این قانون، آن را غیرقانونی خطاب کرده و  تاکنون جریمه بیش از 500 زن محجبه را که قوانین مشابه را در شش کشور مختلف جهان زیرپا گذاشته اند پرداخت کرده است. این اقدام تاجر الجزایری سبب بروز گفتگوهایی میان مقامات دانمارکی شده است، به طوری که لارس لوکه راسموسن نخست وزیر دانمارک از حزب لیبرال و  اعضای حزب راست افراطی مردم تصمیم دارند محکومیت زندان را به جریمه نقدی  اضافه کنند.

مارتین هنریکسون سخنگوی سازمان مهاجرت و یک وکیل حقوقی در دانمارک در این  باره گفت: او شاید بتواند جریمه دیگران را بپردازد اما قادر نخواهد بود به جای آن ها به زندان برود.

لازم به ذکر است جریمه نقدی استفاده از پوشیه در دانمارک یک هزار کرون دانمارکی (معادل 156 دلار) اعلام شده و کسانی که این جرم را تکرار کنند ممکن است تا 10 هزار کرون نیز جریمه شوند.

براساس یک مطالعه انجام شده در سال 2010 در دانشگاه کپنهاگ، تنها 15 تا 200 زن در کشور دانمارک از پوشش اسلامی صورت استفاده می کنند و تنها 3 زن برقع می زنند. همچنین تخمین زده  شده که مسلمانان 7 درصد جمعیت 5.7 میلیونی کشور دانمارک را تشکیل می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha