پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اسلام ستیز شبکه های اجتماعی از ولز به ۱۸ ماه زندان محکوم شد

حوزه/ یک اسلام ستیز از اهالی ولز که در شبکه های اجتماعی علیه مسلمانان تبلیغ کرده و مردم را به آتش زدن مساجد و کشتار مسلمانان تحریک می کرد به ۱۸ ماه زندان محکوم شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی میل، یک فرد اسلام ستیز از اهالی ولز انگلستان، که در شبکه های اجتماعی برای «آتش زدن مساجد» تبلیغ کرده بود، به 18 ماه زندان محکوم شد.

جاناتان جنینگز 36 ساله از منطقه کارمارتنشایر در جنوب ولز به جرم پیشنهاد راه اندازی «روز آتش زدن مساجد» به حکم قاضی دادگاه  18 ماه زندانی می شود.

 وی همچنین در نوشته هایش عباراتی چون «کشتار مسلمانان» و «خنثی کردن آن ها» به کار برده بود. گفته می شود اندکی پس از بمب گذاری منچستر نیز، جنینگز نام پروفایلش را به «قاتل مسلمان» تغییر داده بود. وی در دادگاه اعتراف کرد که به طرفدارانش در شبکه های اجتماعی پیشنهاد داده که یک روز را به عنوان «روز آتش زدن مساجد» تعیین کنند.

در یک ماجرای نژادپرستانه نیز که یک مهاجم با لگد زدن به شکم زن مسلمان حامله سبب سقط  جنین او شده بود، در مطلبی در فضای مجازی، بی رحمی مهاجم را مورد تحسین قرار داده بود و این فرد را یک «قهرمان ملی» توصیف کرده بود.

پس از انتشار نوشته های نژادپرستانه از سوی او، پلیس با ردیابی حساب کاربری موفق به پیدا کردن او شد.

توماس اسکاپنس دادستان دادگاه گفت: در مصاحبه او با پلیس، وی مدعی شده که نوشتن  چنین مطالبی حق اخلاقی او است.

قاضی دادگاه نیز پرونده را بسیار ناراحت کننده توصیف کرده و گفت: شما باید درک کنید که ما در کشورمان به حق آزادی بیان افتخار می کنیم ولی این حق با مسئولیت  هایی همراه است. مطالب این فرد در تضاد جدی با حق داشتن زندگی آرام در صلح و بدون وحشت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha