شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دوره کارگردانی، فیلمنامه نویسی و داستان نویسی

حوزه/ نویسنده کتاب «رویای نیمه شب» با اشاره به اینکه داستان باید سبب عطش مخاطب برای مطالعه ادامه آن شود، گفت: ایجاد انگیزه در مخاطب یکی از مهمترین اصول در داستان نویسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام مظفر سالاری از نویسندگان مطرح استان یزد و کشور صبح امروز در بیستمین جلسه از دوره داستان نویسی که در سالن اجتماعات امام خمینی(ره) مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد برگزار شد، انتظار آفرینی یا تعلیق را یکی از ارکان مهم داستان نویسی عنوان و تصریح کرد: انتظار آفرینی در داستان باید همواره وجود داشته باشد تا خواننده به صورت پیوسته به خواندن ادامه داستان علاقه پیدا کند و به عبارتی عطش خواندن در او قطع نشود و با ذوق و شوق تمایل داشته باشند که تا انتهای کتاب را مطالعه کند.

نویسنده کتاب رویای «نیمه شب» ادامه داد: اگر در کتابهای‌تان بتوانید به گونه ای ایجاد انگیزه کنید که مخاطب حدود 30 صفحه از داستان شما را مطالعه کند، در جذب مخاطب موفق بوده اید.

وی افزود: در داستان نویسی موارد متعددی است که باید مورد توجه نویسنده قرار گیرد که یکی از آن ها، فلش بک و یا گریز است که باعث جذاب تر شدن داستان می شود. عوامل دیگری که می تواند به جذابیت داستان کمک کند وجود سکانس یا بیان خرده روایت ها است.

این نویسنده در پایان گفت: امیدواریم با فعالیت طلاب در زمینه داستان های قرآنی در آینده نزدیک شاهد بروز و ظهور نویسندگانی در این عرصه باشیم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha