پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 458456
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
پرچم امام رضا

حوزه/ امام جمعه تکاب گفت: بوسیدن پارچه متبرک به حرم امام رضا(ع) که تنها نشانی برای توسل بودن به این امام بزرگوار بوده است، اشکالی ندارد.

حجت‌الاسلام عیسی برادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، شبه‌افکنی در مورد اینکه آیا توسل جستن به پرچم حرم امام رضا(ع) و بوسیدن آن تاثیری در رسیدن به حاجات و افزایش ایمان مردم دارد، اظهار داشت: براساس فتوای مقام معظم رهبری اگر مردم به یک مکانی که از نظر شرعی دارای وجاهت نبوده رفته و خدا را عبادت کنند، نباید آن مکان را تخریب کرد، چرا که آن مکان تنها وسیله‌ای برای برقراری ارتباط مردم با خدا بوده و هدف بزرگان دین نیز برقراری ارتباط مردم با خداوند است.

 
وی افزود: با این وجود بوسیدن پارچه متبرک به حرم امام رضا(ع) نیز که تنها نشانی برای متوسل شدن به این امام بزرگوار است، اشکالی ندارد وگرنه تنها وجود پارچه و جنس آن هیچ ارزشی ندارد، بلکه متبرک شدن به مکان نزول و فرود فرشتگان الهی آن پارچه را دارای فضیلت می‌کند.
 
امام جمعه تکاب بیان داشت: بوسیدن و توسل جستن به پرچم حرم رضوی(ع) به دلیل اعتقاد به وجود خداوند است و گرنه  اگر مردم اعتقادی به وجود خدا نداشته باشند، بوسیدن این پرچم شرک است و کفر محسوب می‌شود. البته دشمنان شیعیان همیشه در این مورد شبهاتی را مطرح می‌کنند که  آنان خدا را باور ندارند و دچار خرافه هستند، درحالی که اعتقاد و باور به خدا موجب تبرک جستن  است.
 
وی خاطرنشان کرد: شیعیان حتی در مواری از توسل جستن به پرچم حرم امام رضا(ع) به حاجات خود رسیده‌اند که در مواردی از اهل سنت نیز از توسل به جستن به این پرچم متبرک حاجت روا شدند، طبق آنچه آنها خود بیان کرده‌اند و این نشان از عظمت وجود امام رضا(ع) است که یک پارچه به برکت وجود ایشان موجب حاجت روایی مردم می‌شود.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha