جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
۱

حوزه/ دشمنان درصد هستند تا بین روحانیت و مردم فاصله و شکاف ایجاد کنند، لذا طلاب باید همواره در بطن جامعه و در کنار مردم باشند و از انقلاب اسلامی که مولود حوزه علمیه و میراث گرانب هایی که با خون هزاران شهید آبیاری شده است و امروز به ما رسیده، حفاظت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام بهرام عقابی، سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه استان ایلام، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهر ایلام، اظهار داشت: زهد و پارسایی از بارزترین صفات طلاب واقعی است و طلبه باید علم و عمل داشته باشد.

وی با اشاره به این که کسانی که افتخار طلبگی و تدریس در مدارس علمیه را کسب می کنند باید قدر جایگاه خود را بدانند و در مسیر رشد و تعالی حرکت کنند و تقوا مهمترین صفات مومنان است که پروردگار عالم بارها در قرآن کریم از آن به عنوان تنها راه سعادت و شاخص برتری مردم نسبت به هم نزد خود، صحبت نموده است.

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه استان ایلام ادامه داد: طلاب باید در کسب تقوا کوشا باشند، زیرا تقو سبب خواهد شد نقش آنها در جامعه که همانا تبلیغ معارف الهی است، مثمر ثمر باشد. کسب اخلاق نیکو و داشتن حسن خلق با مردم نیز از دیگر مولفه های موثر در امر تبلیغ است.

وی ادامه داد: رفتار و کردار طلاب بسیار مورد توجه مردم است و  اگر تقوا پیشه باشند قطعا محبوب خواهند شد و در جامعه به عنوان یک تکیه گاه معنوی به آنها نگاه خواهند کرد. امام علی(ع) می فرماید: کسی که بین خود و خدای خود را اصلاح نماید خداوند بین او و مردم را اصلاح می‌کند

وی اضافه کرد: دشمنان درصددند تا بین روحانیت و مردم فاصله و شکاف ایجاد کنند، لذا طلاب باید همواره در بطن جامعه و در کنار مردم باشند و از انقلاب اسلامی که مولود حوزه علمیه و میراث گرانب هایی که با خون هزاران شهید آبیاری شده است و امروز به ما رسیده، حفاظت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha