پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست زوجین؛ مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) ساری

حوزه/ کارگاه آموزشی ویژه زوجین با عنوان مهارت های شاد زیستن، در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، آقای شجاعی مشاور خانواده در این نشست بیان کرد: هدف خداوند از خلقت انسان، ازدواج، تشکیل خانواده، عشق های زمینی و جمع آوری ثروت نبوده، بلکه اهداف آن خیلی والاتر و عالی تر از این موارد است.

وی اضافه کرد: انسان باید بداند از کجا آمده و مقصد اصلی او کجا است؛  او از روح اهل بیت( علیهم السلام) بوده که آمده تا به جایگاهی اصلی خود برسد و مهم ترین ماموریت اش این است که طوری پرورشی یافته تا لایق خانواده آسمانی خود باشد.

این کارشناس خانواده در ادامه ضمن بیان فرمایشی از امام حسن(ع) که انسان خودش را به کمتر از بهشت نفروشد، تصریح کرد: افرادی که نیت خدایی نداشته و خلقت خود را دنیایی می پندارند؛ خدا را معشوق نمی دانند تا عاشقانه او را دوست داشته باشند؛ بلکه او را خالقی در جهت استجابت دعاهای از قبیل ازدواج،  فرزند دار شدن ، قبول شدن در دانشگاه و ... می دانند.

وی یادآور شد: انسان با تکیه بر خوی حیوانی نمی تواند به عشق و شادی واقعی در زندگی دنیا برسد؛ باید دین در زندگی ما، بر آمال و آرزو های دنیایی غلبه داشته باشد تا بتواند زندگی شادی داشته باشد

شجاعی افزود: خدا خریدار خوبی است پس انسان خودش را به کمتر از خدا نفروشد و این به عنوان یک رمز شادی در خانواده است

وی گفت: در روایتی از امام سجاد(ع) آمده که"هنر هر یک از زن و مرد این است که اگر همسرش را دوست ندارد، ابراز دوستی و اظهار عشق بکند؛" لذا اگر هریک از زوجین در مقابل کار برای طرف مقابل، منت بگذارد؛ اجر خودش را از بین برده است.

این مشاور خانواده در پایان خاطر نشان کرد:  انجام همه کارها مانند عبادت، همسر داری، تربیت فرزند و ... برای خدا مهم ترین رمز شادی در روابط اجتماعی و خانوادگی است.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha