پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید عبدالملک بدرالدین الحوثی

حوزه/ کمال الکیلانی نویسنده تونسی در یادداشتی ضمن تحلیل شیوه سیاسی رهبران انصارالله، آنها را اساتید سیاست توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» کمال الکیلانی نویسنده تونسی در یادداشتی ضمن تحلیل شیوه سیاسی رهبران انصارالله، آنها را اساتید سیاست توصیف کرد.

الکیلانی یادداشت خود را این گونه آغاز کرد که: من در اینجا در جایگاه کسی نیستم که در قصرهای حاکمان اسپند دود می کند و برای کسی که به او پولی می دهد، دعا و ثنا می فرستد، زیرا رهبرانی که من بنا دارم از آنها سخن بگویم، قصر و کاخ ندارند و حاکمانی برخوردار از دنیا نیستند و پیش از همه اینها، باز هم من از کسانی نیستم که با قلم خود به شیوه منافقانه کسب روزی می کنند. پس بگذارید این نویسنده تونسی در ابتدا این پرسش را مطرح کند که:

رهبران انصارالله این شیوه و ابداع سیاسی خود که رهبران جهان را متحیر ساخته از کجا آورده اند؟

من در اینجا از رشادت های مردان انصارالله در میدان جنگ علیه ائتلاف برخوردار از زرادخانه های تسلیحاتی و پول فراوان که به حد اسطوره و افسانه و خیال رسیده سخن نمی گویم؛ چراکه تصاویر منتشر شده از تلویزیون ها و اینترنت گویای واقعیت است، بلکه بنا دارم با شما درباره رشادت سیاسی رهبران انصارالله در برابر رهبران بزرگ بین المللی و حرفه ای ترین کارشناسان سیاست و مراکز پژوهش های استراتژیک سیاسی در جهان با شما سخن بگویم پس بگذارید توجه شما را به این زاویه جلب کنم و نمونه ساده ای برای شما نقل کنم که به نظرم به عنوان شاهد بر سخنانم کافی باشد.

در حمله امارات به الحدیده همه چیز به سود دشمن بود

هنگامی که اخبار فراوان مربوط به تصمیم کشورهای ائتلاف برای ورود به شهر الحدیده را مطالعه می کردم، احساس کردم برای رهبران انصارالله بسیار دشوار خواهد بود که در برابر شایعات و فضاسازی های ائتلاف در مورد بند حدیده دوان بیاورند، زیرا ائتلاف ادعا کرد که انصارالله از حدیده به عنوان انبار مالی و تدارکاتی و تجهیرات جنگی و موشکی خود استفاده می کند.

در آن زمان تصور کردم رهبران ائتلاف متجاوز به یمن توانسته اند انصارالله را در مخمصه و تنگنایی قرار دهند که نمی تواند هیچ واکنش سیاسی در مقابل آنها انجام دهد و البته ائتلاف نیز تمام امکانات سیاسی خود را به کار گرفته بود تا تایید بین المللی را در معرکه حدیده برای خود به دست بیاورد و این گونه وانمود کند که می تواند پیروزی های بی نظیری در این میدان برای خود به دست بیاورد و هیبت انصارالله را درهم بشکند!

ضربه سیاسی انصارالله که دشمن را زمین گیرد کرد

در آن زمان با خودم فکر می کردم انصارالله چه کاری می تواند انجام دهد؟ تا اینکه رهبر انصارالله چنان ضربه ای سیاسی به دشمن خود وارد کرد که تمام هجمه سیاسی آنها علیه یمن و حدیده را نابود کرد. انصارالله اعلام کرد با ورود فرستاده دبیرکل سازمان ملل متحد به حدیده همراه با نظارت بین المللی موافقت می کند به شرط آنکه بتواند از عائدات گمرکی حدیده و تمام عائدات ورودی های دیگر یمن و درآمدهای نفتی و گازی یمن برای پرداخت حقوق کارمندان تمام استان های یمن بدون تبعیض استفاده کند.

این یک ضربه سیاسی محکم بود که آمریکا و انگلستان و فرانسه و اسرائیل و مزدوران نظامی عربی سعودی و اماراتی را به دردسر انداخت و باعث شد آنها زمین گیر شده و نتوانند هیچ کاری در میدان انجام دهند.

دشمن پاسخی برای انصارالله نداشت

پس از آن چند روز منتظر ماندم تا خبری درباره واکنش سیاسی رهبران ائتلاف متجاوز بشنوم، اما واکنشی ندیدم و فرستاده سازمان ملل در صنعا و پایتخت های کشورهای ائتلاف در رفت و آمد بود و به عنوان یک کارشناس سیاسی در معضلی گرفتار شده بود که از توانایی او بیشتر بود، زیرا او با منطق های عربی متفاوت روبرو بود و می دید تمام نقشه های مخفی سیاستمداران در برابر رهبران انصارالله برملا شده و چیزی بر آنها پوشیده نیست و از سویی افتخار می کرد که با رهبری بزرگ مذاکره می کند که در جهان کم نظیر است؛ رهبری که می داند کشور و مردم کشور او علاوه بر جنگی تمام عیار نظامی، با جنگی اقتصادی روبرو هستند که قربانیان آنها چندین برابر بیشتر از جنگ نظامی هستند.

افزایش محبوبیت مردمی انصارالله

در آن زمان تحلیل های متعددی خواندم که انصارالله با این رفتار حرفه ای سیاسی توانسته محبوبیت مردمی زیادی برای رهبر خود کسب کند، زیرا اکنون مردم یمن می دانند کسی که از حقوق آنها دفاع می کند فقط انصارالله است به ویژه که در این میان اماراتی ها با این پیشنهاد مخالفت کردند و مردم به این نتیجه رسیدند که کشورهای ائتلاف به دنبال شکنجه دسته جمعی مردم یمن هستند و به این همه کشته و قربانی و تخریب منازل و زیرساخت ها و بستن تمام ورودی های دریای و هوایی و خشکی یمن در جنگ نظامی بسنده نکرده اند، اما اکنون همین رهبران در مقابل رهبر یمن درمانده شده اند.

در عصر سلطنت شبکه های اجتماعی، مردم جهان از یمن بی خبرند

اما علت تعجب من از این بود که متوجه شدم کارمندان یمن یک سال و نیم است که حقوقی دریافت نکرده اند و من با خود گفتم این چه مظلومیتی است که یمن و مردم آن دارند بدون اینکه کسی در جهان از اخبار آنها مطلع شود و بدون اینکه تاریخ این ظلم را در پرونده عصر سلطنت شبکه های اجتماعی و تبادل اطلاعات ثبت کند؟!

در این شرایط با وجود اینکه از میزان پَستی و دنائت اشغالگران یمن مطلع بودم، دوست داشتم بدانم آنها چه پاسخی برای یک سال و نیم محرومیت کارمندان یمنی از حقوق خود دارند، اما گمان نمی کردم آنقدر پلید باشند که تقصیر را به گردن انصارالله بیندازند اما انصارالله به دو دلیل در این محرومیت نقشی نداشت.

اول اینکه انصارالله در ابتدا از طریق کمیته عالی انقلاب، امور کشور را اداره می کرد و حقوق کارمندان را نیز بدون تبعیض میان آنها توزیع می کرد و این روند ادامه داشت تا اینکه بانک مرکزی از صنعا به عدن منتقل و از اختیار انصارالله خارج شد.

دوم اینکه اطلاعات موثقی که به دست من رسیده حاکی از آن است که کارمندان یمن به صورت گزینشی و ملاک های تبعیض آمیز و نژادپرستانه حقوق می گیرند و اکثریت غالب کارمندان که در صنعا و مناطق اشغال نشده هستند حقوقی دریافت نمی کنند.

رسوا شدن چهره زشت و غیرانسانی ائتلاف عربستان

اما آنچه که باعث شد کینه و نفرت من از ائتلاف عربی بیشتر شود واقعیت هایی بود که محمدعلی حوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از آن پرده برداشت و به دفعالت متعددی اشاره کرد که مزدوران عربستان در یمن به تعهدات خود در پرداخت حقوق کارکندان پایبند نبوده اند و در یک توئیت نوشت: آنها متعهد شده بودند به محض موافقت کشورهای شورای امنیت برای انتقال بانک مرکزی به عدن، حقوق ها را پرداخت کنند، اما به این قول خود پایبند نبودند؛ آنها متعهد شدند پول مورد نیاز را در روسیه چاپ کنند، اما به این نیز پایبند نبودند و پس از آن هم گفتند عربستان سپرده ای جادویی برای حل مشکل اقتصاد یمن و پرداخت حقوقها در نظر گرفته است و به این وعده هم عمل نکردند و امروز نیز بحث قرض و وام را به عنوان نیرنگی جدید مطرح کرده اند.

این واقعیت ها از آن جهت مرا شگفت شده کرد که پرده از چهره قبیح رهبران ائتلاف عربی و مزدوران آنها برداشت و روشن شد که آنها فقط به مکیدن خون کودکان و زنان و پیران بسنده نکرده و امروز با حیله و نیزنگ حقوق و روزی آنها را همچون پست ترین راهزنان سرقت می کنند، بدون اینکه خجالت بکشند و پس از این همه جنایت باز هم خود را انسان می دانند و شعارهای زیبا سر می دهند.

با وجود تمام این دردها و رنج ها کسی جز رهبران انصارالله از شدت این رنج ها کم نکرد. آنها در گذشته حقوق مردم را به صورت منظم پرداخت می کردند با وجود اینکه واردات کشور به دست مزدوران عربستان بود و امروز همین رهبران انصارالله بار دیگر در مقام دفاع از حقوق مردم یمن ایستاده و محمدعلی حوثی ار فرماندهان برجسته انصارالله کشورهای ائتلاف را به چالش می کشد و می گوید تمام واردات کشور را که در دست مزدوران است در اختیار بانک مرکزی صنعا قرار دهید تا من پرداخت حقوق تمام مردم را ضمانت کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha