جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 استاد شیخ یحیی صادقی مازندرانی مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم:

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صادقی مازندرانی گفت: وضعیت معیشتی مردم به سوء مدیریت مسئولین اجرایی و نداشتن برنامه ای جامع برای کاهش فشار بر خانواده ها بر می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین صادقی مازندرانی در مجلس بزرگداشت شهادت امام جواد(ع) در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) « طرح ارتقایی» با اشاره به سوره مریم آیه 12:«يا يَحْيى خُذِ الْكِتَابَ بقُوَّةٍ وَآتَيْناهُ الْحُكْمَ صَبيًّا» ای یحیی! کتاب( خدا ) را با قوّت بگیر! و ما فرمان نبوّت( و عقل کافی ) در کودکی به او دادیم!،گفت: امامت حضرت جواد(ع) در سن کودکی جلوة درخشان قدرت الهی است.

وی در ادامه با اشاره به این نکته آنجا که خداوند تمام اسرار آسمانها و زمین نزد اوست می تواند در سن 8 سالگی کودکی را به مقام امامت برساند.، افزود: امامت حضرت جواد(ع) در کودکی مظهر قدرت خداوند بر صاحبان عقل و خرد است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیات 30 و 31 سورة مریم که می فرماید: قَالَ إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ آتَانِيَ الْكِتَابَ وَجَعَلَنِي نَبِيًاّوَجَعَلَنِي مُبَارَكً»گفت منم بنده خدا به من كتاب داده و مرا پيامبر قرار داده است و هر جا كه باشم مرا با بركت ‏ ساخته»، افزود: بریا خداوندی که جلوه رحمت خود را بر همه جهان گسترانیده به امامت رساندن کودکی از ذریه پیامبر(ص) جای تعجب ندارد.  

حجت الاسلام والمسلمین صادقی مازندرانی خاطر نشان کرد: مأمون و ساير خلفاي بني العباس از قدرت و جایگاه معنوي امامان معصوم(ع) و گسترش سجایای اخلاقی آنها در بين مردم در هراس بودند، لذا ابن الرضا(ع) را مورد مراقبت شدید قرار دادند.

وی در ادامه با اشاره به نقشه حساب شده مامون در خصوص ازدواج دخترش با امام جواد(ع)، گفت: مامون با ازدواج مصلحتی دخترش با جوادالائمه(ع) در صدد کنترل و رنج و آزار او بود.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه نباید در برابر جنگ روانی شیطان بزرگ و ایادی او تسلیم شد، تصریح کرد: سیره مبارزاتی امام جواد(ع) تسلیم ناپذیری در برابر دسیسه مستکبرین است.

وی با بیان اینکه امام جواد(ع) در رسیدگی به بیچارگان و محرومین وگره گشایی از کار مردم در عصر و زمان خودش نظیر نداشت، اظهار کرد: وضعیت معیشتی مردم به سوء مدیریت مسئولین اجرایی و نداشتن برنامه ای جامع برای کاهش فشار بر خانواده ها بر می گردد. مردم انقلابی با اطاعت از امام(ره) و ولی فقیه بار سنگین انقلاب را به دوش کشیده و شایسته چنین وضعیتی نمی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی مازندرانی در پایان با توصیه به طلاب جوان به علم و تقوا، گفت: توصیه موکد ائمه(ع) تهذیب نفس، علمیّت و کمک به محرومین و درماندگان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha