جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رییس انجمن اهل بیت(ع) اندونزی در دیدار با رییس دانشگاه مذاهب اسلامی

حوزه/ ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی و هیئت همراه ازجمله امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس در ادامه سفر خود به اندونزی با دکتر جلال الدین رحمت؛ رئیس انجمن اهل بیت علیهم السلام، عضو پارلمان اندونزی و عضو مجمع عالی کنفرانس وحدت اسلامی دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی و هیئت همراه ازجمله آخوند نوری زاد امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس در ادامه سفر خود به اندونزی و دیدار با شخصیت های علمی و دانشگاهی، فرهنگی و دینی این کشور با دکتر جلال الدین رحمت؛ رئیس انجمن اهل بیت(علیهم السلام)، عضو پارلمان اندونزی و عضو مجمع عالی کنفرانس وحدت اسلامی دیدار و گفت وگو کردند.

دانشگاه مذاهب اسلامی با رویکرد تقریب و وحدت اسلامی آماده انتقال تجربیات خود به دیگر کشورهاست

 حجت الاسلام و المسلمین مختاری در این دیدار ابتدا گزارشی در خصوص دانشگاه مذاهب اسلامی ارائه داد و گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی با رویکرد تقریب و وحدت اسلامی آماده انتقال تجربیات و پژوهش های خود به این انجمن است که در جهت تعامل در خصوص معرفی نگاه غیرافراط گرایانه از دین تلاش کنند.

 دکتر جلال الدین رحمت نیز با ابزار خرسندی از حضور ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی در اندونزی، گفت: امروز با توصیفاتی که حجت الاسلام و المسلمین مختاری نسبت به این دانشگاه داشت، شناخت خوبی حاصل شد که تاکنون علیرغم سفرهایی که به ایران داشتم شناختی از این دانشگاه با چنین اهداف و رسالت های مهم نداشتم و امروز از این اتفاق بسیار خرسند شدم.

 بشدت نیازمند نگاه و رویکرد تقریبی دانشگاه مذاهب اسلامی در اندنزوی هستیم

وی افزود: ما در اندونزی بشدت به این نگاه و رویکرد که دانشگاه مذاهب اسلامی دنبال می کند نیاز داریم. برخی از کشورهای تندروی عربی فعالیت هایی در برخی مناطق انذونزی انجام می‌دهند که در مقابل و مخالف گفتمان تقریب است و حتی دانشگاه هایی برای ترویج این نگاه افراط گرایانه تاسیس کرده اند.

 عضو پارلمان اندونزی تاکید کرد: نگاه تقریبی و معتدل دانشگاه مذاهب اسلامی می تواند در مقابل نگاه های افراط گرایانه و تکفیری موثر باشد و ما در پارلمان برنامه و طرحی برای تاسیس مدارس مذاهب اسلامی داریم که تجربیات دانشگاه مذاهب اسلامی در اجرای این طرح می تواند بسیار کمک کند.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری نیز از اراده دانشگاه مذاهب اسلامی برای تاسیس شعب دانشگاه در خارج از کشور خبرداد که دکتر جلال الدین با استقبال از این پیشنهاد گفت: با توجه به اینکه اکثریت مردم اندونزی مسلمان هستند این ظرفیت را دارد که شعبه این دانشگاه در اندونزی تاسیس شود و به اهداف مورد نظر طرفین برسد.

گفتنی است دکتر جلال الدین رحمت از شخصیت های معتدل و محبوب میان مسلمانان اندونزی است و انجمن اهل بیت علیهم السلام که وی ریاست آن را برعهده دارد در اکثر استانهای اندونزی شعبه دارد و فعال است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha