پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ابتکار میان  ادیانی در شهر اوماها، مراسم گردش خانوادگی برگزار کرد

حوزه/ سازمان ابتکار «سه ادیان» در شهر اوماها واقع در ایالت نبراسکا، عصر یکشنبه، با برگزاری گردش دسته جمعی خانوادگی و پذیرایی از شرکت کنندگان با غذای حلال، سعی در آشناسازی مردم مذاهب مختلف با یکدیگر داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از omaha، اعضای یک گروه میان ادیانی در شهر اوماها واقع در ایالت نبراسکای آمریکا روز گذشته با برگزاری گردش دسته جمعی خانوادگی، مردم وابسته به سه دین ابراهیمی اسلام، مسیحیت و یهودیت را گردهم جمع کردند.

 در این گردش خانوادگی که توسط ابتکار «سه ادیان» عصر یکشنبه برگزار شد، بیش از 500 خانواده شرکت داشتند. میزبانی نشست امسال به عهده معبد یهودیان بود و غذاهای حلال و اسلامی یکی از انتخاب های مهم این دورهمی محسوب می شد.

ناظم قاسم یک عضو مسجد موسسه مسلمانان آمریکایی که این اردوگاه خانوادگی را در سال 2017 راه اندازی کرده گفت: هر جایی که مردم به همراه غذا گردهم جمع شوند شادی و تفریحات سالم نیز وجود خواهد داشت.

ماهر عبدالله یکی دیگر از اعضای مسجد که معتقد است گردهمایی های میان ادیانی راه مناسبی برای آشنایی مردم مذاهب مختلف می  باشد می گوید: من به این نتیجه رسیده ام که شباهت هایی که ما با هم داریم و به اشتراک می گذاریم بیشتر از تفاوت ها و اختلافات است.

کشیش بوید هکمن مدیر اجرایی این ابتکار میان ادیانی نیز گفت: داوطلبانی که در این فعالیت ها شرکت می کنند، دوستی و رفاقت با پیروان ادیان دیگر را تجربه می کنند. این درحالی است که مطالعات نشان می دهند مردم به دوستی و ماندن در کنار هم دینی های خودشان گرایش دارند.

هکمن افزود: ابتکار ما همچنین یک الگو برای دیگر اجتماعات شده است و اخیرا نیز همایشی با عنوان «بازخوانی مذهب» در واشنگتن، دی سی برگزار کرده ایم و با یک گروه از ایندیانا ملاقات داشتیم و آن ها از رویه  ما در اوماها الگو گرفتند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha