چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
۱

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، در همایش امر به معروف و نهی از منکر گفت: روحانیون و اساتید دانشگاه ها در مسائل فرهنگی جوانان را با استدلال توجیه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، در همایش امر به معروف و نهی ازمنکر در سالن شهدای ناحیه مقاومت بسیج کاشان، تذکر لسانی، کتبی، تلفنی، پدر و مادر، اهداء کتاب، و ... را از راه های امربه معروف و نهی ازمنکر دانست و گفت: گاهی اوقات که تذکر لسانی کارساز نیست با تذکر کتبی باید مدیر یک اداره را آگاه  کرد.

وی با بیان اینکه گاهی با تلفن می توانیم فرد را از اشتباهش آگاه کنیم، ادامه داد: گاهی سن اقتضا نمی کند فردی را امربه معروف و نهی ازمنکر کنیم، لذا از طریق واسطه که پدر و مادر می باشند او را آگاه می کنیم.

آیت الله مهدوی، اهداء کتاب را یکی دیگر از راه های امربه معروف و نهی ازمنکر دانست و ادامه داد: در امر به معروف و نهی از طریق اهداء کتاب باید شوق طرف را در پیدا کردن گمشده خودش در این کتاب را دو چندان کنیم.

عضوخبرگان رهبری با بیان این که قبل از اصلاح رفتار فرد باید فکرش را اصلاح کنیم، اظهار کرد: قبل از این که بخواهیم رفتار یک راننده را در بستن کمربند اصلاح کنیم، باید نسبت به آن فرهنگ سازی شود.

وی به راه های امر به معروف و نهی از منکر در بحث حجاب اشاره کرد و با بیان اینکه باید فکرمان آزاد باشد تا بتوانیم در جامعه به مردم خدمت کنیم، خطاب به بانوان دست اندرکار امر به معروف گفت: بحث حجاب در بین اقوام، دوستان و جوانان با استدلال و محترمانه توجیه شود.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر این که باید نسل جوان را در زمینه امر به معروف و نهی از منکر غنای فکری ببخشیم تا موفق شویم، علنی شدن فحشا در جامعه را خطرناک دانست و افزود: اگر در جامعه فحشا علنی باشد، کارهای فرهنگی تاثیری نخواهد داشت.

آیت الله مهدوی در پایان تصریح کرد: روحانیون و اساتید دانشگاه ها در مسائل فرهنگی جوانان را با استدلال توجیه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha