چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سرایی

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: مصداق بارز داشتن اخلاص در کارها را می‌توان در شیوه و منش شهدا جست‌وجو کرد.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجف‌قلی‌زاده سرایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، با اشاره به این که اخلاص آن است که انسان کار را تنها برای خدا انجام دهد، اظهار داشت: مصداق بارز داشتن اخلاص در کارها را می‌توان در شیوه و منش شهدا جست‌وجو کرد. آنجایی که شهیدی سالم به میدان جنگ می‌رفت و هنگام بازگشت تنها هویتش تبدیل به یک پلاک می‌شد و این مردان آزاده تنها فکر و ذهنشان خدا و انجام دستورات او بود.
 
وی افزود: اگر اخلاص در زندگی باشد، انسان اهل برکت خواهد بود و با توجه به قرار داشتن در موسم حج باید اشاره به زندگی حضرت ابراهیم(ع) کرد که رکورددار بیشترین دعا در قرآن کریم است.این پیامبر الهی نیز به واسطه داشتن اخلاص و ایمان کامل به خدا، همسر و فرزندش حضرت اسماعیل(ع) را تنها در یک بیابان بی‌آب و علف به نام مکه رها کرد و از خداوند خواست که به جای این کار این دو فرد را محبوب دل‌های انسان‌ها قرار دهد و خدا نیز به واسطه خلوص نیت ایشان از همسر و فرزندش مراقبت کرده و به آنها عزت و جایگاه بالایی را عنایت کرد.
 
 
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مجاهدان راه خدا بهترین وسیله‌شان برای تقرب جستن به او دعا بود، عنوان کرد: انسان برای آن که ارتباط خود با خدا را تقویت کند، باید نماز را به جای آورده،  زکات را پرداخت کند، به خدا ایمان داشته و در راه او جهاد کرده و انفاق پیدا و پنهان را فراموش نکند، ولی مهم‌تر از همه آنها باید محبت به اهل‌بیت(ع) را در دل خود داشته باشد که بهترین راه برای تقرب جستن به خدا از طریق خانواده پیامبر اسلام(ص) امکان‌پذیر است.
 
وی با بیان اینکه امروزه عرفان‌های نوظهور سعی دارند انسان را از مسیر الهی منحرف کنند، تصریح کرد: در این میان عالمان ادیان الهی نقش بسیاری در معرفی بهتر و مناسب احکام خداوند دارند تا بدین طریق ارتباط انسان‌ها با خداوند بیشتر شده و انسان‌ها به سمت این عرفان‌ها سوق پیدا نکنند، چرا که آدمی در فطرت خود همیشه در جست‌وجوی رسیدن به خداوند است.
 
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha