پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طباطبایی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر این که طلاب فقط به دروس حوزه اکتفا نکنند، شهریه را تنها یک کمک هزینه تحصیلی حوزوی دانست و گفت: طلاب دل به شهریه نبندند و بدانند که شهریه تنها یک کمک هزینه تحصیلی حوزوی است و برای گذران زندگی نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید ۹۸- ۹۷ حوزه علمیه اصفهان همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) اظهار کرد: همزمانی این دو اتفاق میمون را به فال نیک گرفته و امیداوریم خیرو برکت زندگی این دو معصوم در عمر تحصیلی شما طلاب موثر باشد

وی با شاره به روایتی به این مضمون که اگر خداوند حضرت علی(ع) را خلق نمی کرد، برای حضرت زهرا(س) هیچ هم کفوی از آدم تا خاتم نبود، گفت: در این روایت هم عظمت حضرت علی(ع) و هم بیشتر عظمت و ارزش والای حضرت زهرا(س) بیان می شود.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: امام راحل در وصف ارزش والای حضرت فاطمه(س) می فرماید اگر حضرت زهرا(س) زن نبود قطعا همتای پیامبر اکرم(ص) و چه بسا پیغمبر الهی می شد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: حوزه اصفهان در گذشته اصلا تعطیلی نداشت و گاهی دروس در تابستان کاهش می یافت و یا تغییر می کرد، ولی تعطیلی نداشت، اما از زمان حضور ما در اصفهان و به عنوان مدیر حوزه علمیه اصفهان، یک ماهی را برای طلاب تعطیل کردیم.

وی خطاب به طلاب جدید الورود حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: هم اساتید و هم مدیران مدارس آینده روشن و درخشان را برای طلاب کاری و سخت کوش ترسیم کنند و باعث انگیزش و تشویق این قشر جوان شوند .

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: جوانان بدانند، اگر هر فردی سخت کوش و زرنگ باشد در زندگی موفق می شود، بنابراین طلاب دل به شهریه نبندند و بدانند که شهریه تنها یک کمک هزینه تحصیلی حوزوی است و برای گذران زندگی نیست.

وی افزود: تلاش مجدانه در تحصیل باعث موفقیت طلبه در دنیا وآخرت می شود. یک طلبه جوان با تلاش خود در امر تحصیل می تواند یک استاد خوب حوزه و دانشگاه، یک نویسنده خوب، خطیب توانا و مفسر خوب و مسلط شود .

مدیر حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: امثال ما ها فقط گرداننده حوزه علمیه هستیم. طلاب جوان باید برای خود برنامه ریزی شخصی درسی و مباحثه ای داشته باشند و اکتفا به دروس حوزه نکنند، در امر حفظ نهج البلاغه، حفظ احادیث و روایات و سیره اهل بیت کوشا باشید .

عضو خبرگان رهبری خطاب به طلاب تاکید کرد: امید به آینده داشته باشید، ولی بدانید هر کسی که در جوانی تلاش نکند در پیری باید بدود، قیامت هم این چنین است، اگر این جا زحمت نکشید در قیامت عایدی نخواهید داشت.

وی در رابطه با حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: حدود 15 نفر از اساتید جز شورای عالی آموزش حوزه علمیه اصفهان هستند که رسالت تعیین و تعریف دروس و برنامه ریزی آموزشی را برعهده دارند، در این شورا تصمیم گرفته شده امسال برای نخستین بار در ترم اول، پایه اول دروس اصلی کاسته شود و بر روی قرائت قرآن،احکام و صرف و چنین مسائلی توجه و تمرکز کنند و نحو را از ترم دوم تحصیلی آغاز کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha