شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی

حوزه / امام جمعه شهرستان ابرکوه با اشاره به اعزام ۱۷۰ زائر به سرزمین وحی از این شهرستان گفت: حج مرکز وحدت امت اسلام در مقابل کفر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه ابرکوه صبح امروز در جمع زائران این شهرستان که عازم سرزمین وحی بودند، با بیان اینکه حج مرکز وحدت امت جهان اسلام در مقابل کفر است، گفت: در برگزاری حج اعلام برائت از مشرکان از ارکان حج ابراهیمی است.

وی خاطر نشان کرد: حجاج با رهایی خود از همه قید و بندها، پیوندهای زندگی دنیوی و پرهیز از مسایل روزمره در نمایش عظیم حج شرکت کرده و از آن بهره معنوی کسب کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با اشاره به اینکه حج ، عبادتی پُر رمز و راز و کعبه کانون اسرار و معارف توحیدی و مظهر برکات الهی و آیات و بینات حضرت حق است، افزود: برگزاری حج ابراهیمی ، عامل وحدت و انسجام امت اسلامی از سراسر جهان و اجتماعی برای برائت از مشرکان و دشمنان اسلام است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه حج بسان قرآن است و همگان از آن بهره می برند، گفت: خدای متعال موسم حج را در این ماه قرار داد و حج به عنوان کنگره عظیم جهان اسلام، برکات و دستاوردهای زیادی را در عرصه های مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برای مسلمانان جهان اسلام داشته و دارد.

وی در پایان به تعداد زائران این شهرستان در مراسم حج تمتع خبر داد و اضافه کرد: امروز 170 نفر از شهرستان ابرکوه برای انجام حج تمتع راهی سرزمین وحی می شوند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha