سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام امید رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به حضور افزون بر ۹۰ نفر از فرزندان طلاب و روحانیان استان در دوره مهارت‌های زندگی ویژه خانواده‌های طلاب خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید رحمانی، امروز در نشست هماهنگی اختتامیه دوره مهارت‌های زندگی، اظهار کرد: این دوره تابستانی امسال به همت اداره فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه استان و به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت ویژه خانواده و فرزندان طلاب و روحانیان خراسان شمالی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه دوره مزبور از بیستم تیرماه آغاز شده بود و بیستم مرداد به پایان رسید، اضافه کرد: در دوره مهارت‌های زندگی افزون بر 90 نفر از فرزندان طلاب استان حضور داشتند.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به شرکت فرزندان هفت تا 12 ساله طلاب در این دوره، خاطرنشان کرد: در دوره مزبور برنامه‌هایی از قبیل کلاس‌های قرآنی، مفاهیم، آموزش رشته‌های مختلف ورزشی، آموزش زبان انگلیسی، خوشنویسی، نقاشی و ... برای فرزندان طلاب و روحانیان استان اجرا شد.

وی با بیان اینکه ارتقای مهارت‌های زندگی و تقویت بنیه مذهبی، اخلاقی و اعتقادی فرزندان طلاب ازجمله اهداف اجرای این دوره بود، افزود: اکنون همه کلاس‌های این دوره به غیر از کلاس دفاع شخصی پسران به اتمام رسیده است.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به این که مراسم اختتامیه دوره مهارت زندگی خانواده‌های طلاب فردا، سه‌شنبه برگزار می‌شود، ادامه داد: این مراسم در سالن همایش مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

وی، پخش فیلم سینمایی شاهزاده روم برای فرزندان طلاب، برگزاری کلاس تربیت فرزند با حضور مشاور متخصص، تقدیر از فرزندان، تحویل حکم و کمربند به فرزندانی که در کلاس دفاع شخصی قبول شده‌اند، تحویل کارنامه ترم یک زبان انگلیسی به دختران و... را ازجمله ویژه‌برنامه‌های مراسم اختتامیه این دوره برشمرد.

گفتنی است، اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال است و در سال تحصیلی پیش رو حدود دو هزار و 700 طلبه در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha