پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
استاد انصاریان

حوزه/ استاد انصاریان گفت: با توجه به دستورات و توصیه های قرآنی، ائمه معصومین(ع) خود را از بدنه جامعه اسلامی دور نمی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، استاد انصاریان، شب گذشته در حسینیه همدانی های مشهد با بیان این که به وسیله یک نامه که امام هشتم در شهر مرو به حضرت جواد(ع) فرستادند، سفارشی به ایشان داشتند که این سفارش امروز متوجه همه ما است، گفت: فرار و خودپوشاندن از مردم تا اینکه  مردم پیش انسان نیامده و حرفشان را نزنند، اخلاق ائمه نیست.

وی با بیان این که البته با این حال دستوراتی از طرف خداوند متعال نسبت به اینکه به انسان های منحرف، بدکار و فاسد که امیدی به هدایتشان نیست رابطه نداشته باشند وجود دارد، اما به طورکلی نباید خود را از مردم دور کرد، تصریح کرد: به سبب همین دستورات و توصیه ها ائمه خود را از بدنه مردم و متن جامعه اسلامی هرگز دور نکرده و در ارتباط با مردم فاصله نمی انداختند.

این مفسر قرآن با بیان این که امام هشتم(ع) این نامه را به حضرت جواد(ع) نوشتند هنگامی که مردم رفت و آمد می کنند و بیرون می روند، آنانی که احساس می کنی باید در راستای کمک پولی بدهی، عنایت و محبت خود را از آنان دریغ نورز، بیان کرد: برخوردهای خوب با مردم کلیدی برای حل مشکلات است؛ بنابراین نسبت به مردم چهره باز داشته باشید، پیوسته دعا کنید و بدانید اگر آنان را یاری کنید، دعایشان در حق شما مستجاب می شود.

استاد انصاریان با بیان این که روی خوش نشان دادن، پولی به کسی دادن و یا مشکلی را حل کردن انسان را از بلایا حفظ می کند و دری از فیوضات الهی را به روی انسان ها می گشاید، عنوان کرد: امیر مومنان(ع) همواره این چنین می گفتند که اگر کسی خواست به شما هدیه بدهد آن را رد نکنید مگر اینکه به طور قطع چنین اطمینان داشته باشید که آن هدیه از منبعی حرام به دست آمده والاّ اگر اطلاعی ندارید باید نسبت به آن هدیه حسن ظن داشته باشید.

وی با بیان این که شاد کردن دل مومن موجب آمرزش گناهان است، به کتاب نظام خانواده در اسلام اشاره و با بیان این که این کتاب در ایران تاکنون 40 بار به چندین زبان دنیا چاپ شده که برخی از چاپ ها نیز تا 30 هزار تیراژ داشته است، گفت: در این کتاب معارفی در زمینه محبت به اهل خانه مطرح شده همانطور که ائمه معصومین بر محبت پیوسته تاکید کرده اند.

استاد انصاریان با بیان این اسم یک پرونده در روز قیامت پرونده محو و اثبات است و به ازای کارهای خوبی که انسان ها می کنند کارهای بد آنان نیز محو می شود که این حاصل عنایت خداوند متعال نسبت به بندگان است، ابراز کرد: در حقیقت اگر در گذشته کارهای خوبی همچون «محبت به پدر و مادر» در پرونده اعمال انسان ثبت شده باشد می تواند در محو برخی گناهان موثر باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha